Deaf children attending different school environments: Sign language abilities and theory of mind E Tomasuolo, G Valeri, A Di Renzo, P Pasqualetti, V Volterra Journal of deaf studies and deaf education 18 (1), 12-29, 2013 | 54 | 2013 |
Scrittura e sordità D Fabbretti, E Tomasuolo Carocci, 2006 | 44 | 2006 |
La sordità infantile P Rinaldi, E Tomasuolo, A Resca Nuove prospettive d’intervento. Roma: Erickson, 2018 | 29 | 2018 |
La valutazione delle abilità linguistiche in bambini e ragazzi sordi E Tomasuolo La Sapienza, 2006 | 25 | 2006 |
Assessing lexical production in deaf signing children with the Boston naming test E Tomasuolo, L Fellini, A Di Renzo, V Volterra Language, Interaction and Acquisition 1 (1), 110-128, 2010 | 19 | 2010 |
I segni raccontano C Bagnara, S Fontana, E Tomasuolo, A Zuccala La Lingua dei Segni Italiana tra esperienze, strumenti e metodologie. Milano …, 2009 | 14 | 2009 |
A Deaf‐centred E‐Learning Environment (DELE): challenges and considerations D Capuano, MT De Monte, KM Groves, M Roccaforte, E Tomasuolo Journal of Assistive Technologies 5 (4), 257-263, 2011 | 12 | 2011 |
The Italian Deaf community at the time of Coronavirus E Tomasuolo, T Gulli, V Volterra, S Fontana Frontiers in Sociology 5, 125, 2021 | 11 | 2021 |
Language skills and literacy of deaf children in the era of cochlear implantation: Suggestions for teaching through e-learning visual environments MC Caselli, P Rinaldi, D Onofrio, E Tomasuolo Educating Deaf Learners; Knoors, H., Marschark, M., Eds, 443-460, 2015 | 10 | 2015 |
Una didattica innovativa per l'apprendente sordo. Con esempi di lezioni multimediali e tradizionali: Con esempi di lezioni multimediali e tradizionali S Maragna, M Roccaforte, E Tomasuolo FrancoAngeli, 2013 | 9 | 2013 |
Competenze narrative di bambini sordi segnanti: un confronto in funzione del tipo di educazione linguistica E Tomasuolo, MA Pinto, A Di Renzo Competenze narrative di bambini sordi segnanti, 1000-1025, 2008 | 7 | 2008 |
La valutazione delle abilità di scrittura nei bambini sordi B Arfè, D Fabbretti, E Tomasuolo Scrittura e sordità, 117-137, 2006 | 7 | 2006 |
Reading and deafness: Eye tracking in deaf readers with different linguistic background E Tomasuolo, M Roccaforte, A Di Fabio Applied Linguistics 40 (6), 992-1008, 2019 | 6 | 2019 |
The representation of action in Italian Sign Language (LIS) E Tomasuolo, C Bonsignori, P Rinaldi, V Volterra Cognitive Linguistics 31 (1), 1-36, 2020 | 4 | 2020 |
Strategies for Italian deaf learners M Roccaforte, M DeMonte, K Groves, E Tomasuolo, D Capuano Proceedings of the 4th international conference on ICT for language learning, 2011 | 4 | 2011 |
Quando Cappuccetto Rosso non sente [When Little Red Riding Hood does not hear] D Fabbretti, MC Caselli, E Tomasuolo Scrittura e sordità, 83-95, 2006 | 4 | 2006 |
Bambini e adolescenti sordi segnanti al tempo del Coronavirus. La comunicazione al centro della relazione E Tomasuolo, V Volterra Psicologia clinica dello sviluppo 24 (2), 201-204, 2020 | 2 | 2020 |
Communicating with Humans and Robots: A Motion Tracking Data Glove for Enhanced Support of Deafblind F Gelsomini, E Tomasuolo, M Roccaforte, P Hung, B Kapralos, ... | 1 | 2022 |
Deaf children and adolescents during the time of Coronavirus Communication at the heart of relationship E Tomasuolo, V Volterra Psicologia Clinica Dello Sviluppo, 201-204, 2020 | 1 | 2020 |
I segni raccontano: la Lingua Italiana dei Segni tra esperienze, strumenti e metodologie C Bagnara, S Fontana, E Tomasuolo, A Zuccalà Franco Angeli, 2009 | 1 | 2009 |