Follow
Elena Tomasuolo
Elena Tomasuolo
Istituto di Scienze e Tecnologie della Cognizione, CNR, Roma
Verified email at istc.cnr.it
Title
Cited by
Cited by
Year
Deaf children attending different school environments: Sign language abilities and theory of mind
E Tomasuolo, G Valeri, A Di Renzo, P Pasqualetti, V Volterra
Journal of deaf studies and deaf education 18 (1), 12-29, 2013
542013
Scrittura e sordità
D Fabbretti, E Tomasuolo
Carocci, 2006
442006
La sordità infantile
P Rinaldi, E Tomasuolo, A Resca
Nuove prospettive d’intervento. Roma: Erickson, 2018
292018
La valutazione delle abilità linguistiche in bambini e ragazzi sordi
E Tomasuolo
La Sapienza, 2006
252006
Assessing lexical production in deaf signing children with the Boston naming test
E Tomasuolo, L Fellini, A Di Renzo, V Volterra
Language, Interaction and Acquisition 1 (1), 110-128, 2010
192010
I segni raccontano
C Bagnara, S Fontana, E Tomasuolo, A Zuccala
La Lingua dei Segni Italiana tra esperienze, strumenti e metodologie. Milano …, 2009
142009
A Deaf‐centred E‐Learning Environment (DELE): challenges and considerations
D Capuano, MT De Monte, KM Groves, M Roccaforte, E Tomasuolo
Journal of Assistive Technologies 5 (4), 257-263, 2011
122011
The Italian Deaf community at the time of Coronavirus
E Tomasuolo, T Gulli, V Volterra, S Fontana
Frontiers in Sociology 5, 125, 2021
112021
Language skills and literacy of deaf children in the era of cochlear implantation: Suggestions for teaching through e-learning visual environments
MC Caselli, P Rinaldi, D Onofrio, E Tomasuolo
Educating Deaf Learners; Knoors, H., Marschark, M., Eds, 443-460, 2015
102015
Una didattica innovativa per l'apprendente sordo. Con esempi di lezioni multimediali e tradizionali: Con esempi di lezioni multimediali e tradizionali
S Maragna, M Roccaforte, E Tomasuolo
FrancoAngeli, 2013
92013
Competenze narrative di bambini sordi segnanti: un confronto in funzione del tipo di educazione linguistica
E Tomasuolo, MA Pinto, A Di Renzo
Competenze narrative di bambini sordi segnanti, 1000-1025, 2008
72008
La valutazione delle abilità di scrittura nei bambini sordi
B Arfè, D Fabbretti, E Tomasuolo
Scrittura e sordità, 117-137, 2006
72006
Reading and deafness: Eye tracking in deaf readers with different linguistic background
E Tomasuolo, M Roccaforte, A Di Fabio
Applied Linguistics 40 (6), 992-1008, 2019
62019
The representation of action in Italian Sign Language (LIS)
E Tomasuolo, C Bonsignori, P Rinaldi, V Volterra
Cognitive Linguistics 31 (1), 1-36, 2020
42020
Strategies for Italian deaf learners
M Roccaforte, M DeMonte, K Groves, E Tomasuolo, D Capuano
Proceedings of the 4th international conference on ICT for language learning, 2011
42011
Quando Cappuccetto Rosso non sente [When Little Red Riding Hood does not hear]
D Fabbretti, MC Caselli, E Tomasuolo
Scrittura e sordità, 83-95, 2006
42006
Bambini e adolescenti sordi segnanti al tempo del Coronavirus. La comunicazione al centro della relazione
E Tomasuolo, V Volterra
Psicologia clinica dello sviluppo 24 (2), 201-204, 2020
22020
Communicating with Humans and Robots: A Motion Tracking Data Glove for Enhanced Support of Deafblind
F Gelsomini, E Tomasuolo, M Roccaforte, P Hung, B Kapralos, ...
12022
Deaf children and adolescents during the time of Coronavirus Communication at the heart of relationship
E Tomasuolo, V Volterra
Psicologia Clinica Dello Sviluppo, 201-204, 2020
12020
I segni raccontano: la Lingua Italiana dei Segni tra esperienze, strumenti e metodologie
C Bagnara, S Fontana, E Tomasuolo, A Zuccalà
Franco Angeli, 2009
12009
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20