Segui
Francesco Agrusti
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
A European review on critical thinking educational practices in higher education institutions
D Dumitru, D Bigu, J Elen, A Ahern, C McNally, JJ O'Sullivan
UTAD, 2018
532018
University dropout prediction through educational data mining techniques: A systematic review
F Agrusti, G Bonavolontà, M Mezzini
Journal of e-learning and knowledge society 15 (3), 161-182, 2019
332019
A European collection of the Critical Thinking skills and dispositions needed in different professional fields for the 21st century
D Dumitr, D Bigu, J Elen, A Ahern, C McNally, JJ O'Sullivan
UTAD, 2018
292018
Mooc design and heritage education. Developing soft and work-based skills in higher education students
F Agrusti, A Poce, M Re
Journal of E-Learning and Knowledge Society 13 (3), 2017
262017
Deep learning approach for predicting university dropout: A case study at Roma Tre University
F Agrusti, M Mezzini, G Bonavolontà
Journal of e-Learning and Knowledge Society 16 (1), 44-54, 2020
152020
Orbis Dictus. Un ambiente adattivo multilingue per l'istruzione in rete
A Poce, B Vertecchi, F Agrusti, C Angelini
Franco Angeli, 2010
152010
From LexMeter to Adapter: Towards a match up between the Virtual and the Real Reader
F Agrusti
From LexMeter to Adapter, 1000-1012, 2010
142010
Heritage education and initial teacher training: An international experience
A Poce, F Agrusti, M Re
Journal of e-Learning and Knowledge Society 14 (2), 2018
82018
Pen or keyboard. An empirical study on the effects of technology on writing skills
B Vertecchi, A Poce, F Agrusti, MR Re
CADMO, 2017
72017
Sviluppo di uno strumento di valutazione delle risorse aperte (Oers)
A Poce, F Agrusti, MR Re
Sviluppo di uno strumento di valutazione delle risorse aperte (Oers), 81-98, 2015
72015
TestMaker. Un programma per misurare la capacità di comprensione della lettura
F Agrusti, B Vertecchi
Cadmo Giornale Italiano di Pedagogia sperimentale. An International Journal …, 2007
72007
Predicting university dropout by using convolutional neural networks
M Mezzini, G Bonavolontà, F Agrusti
INTED2019 Proceedings, 9155-9163, 2019
62019
Argomentare all’università. Un’analisi delle prove a risposta aperta della sperimentazione TECO 2015
V Damiani, F Agrusti, A Ciolfi
CADMO, 2017
62017
Enhancing higher education students’ XXI century skills through co-writing activities in science teaching
A Poce, F Agrusti, M Re
Journal of E-Learning and Knowledge Society 13 (1), 2017
62017
Le prove a risposta aperta della sperimentazione TECO 2015: esplorazione dell’archivio testuale
V Damiani, F Agrusti, A Ciolfi
CADMO 24 (2), 105-111, 2016
62016
Sviluppo di uno strumento di valutazione delle risorse aperte (OERs). Analisi dei dati raccolti: abitudini nell’uso della tecnologia e di scrittura
A Poce, F Agrusti, MR Re
CADMO, Giornale Italiano di Pedagogia sperimentale. An International Journal …, 2015
62015
Podcasting as a teaching and learning tool. Experimental evaluation of new opportunities
A Poce, L Corcione, A Iovine, F Agrusti
Franco Angeli: Milano, 77, 2011
62011
The impact of new technologies on distance learning students
F Agrusti, BJ Krämer
Fernuniversität Hagen, 2008
62008
ProgressMeter. A transitional step-by-step solution aiding the evaluation of learners' gradual progress
F Agrusti, NAM Harb
CADMO 19 (1), 118-120, 2011
52011
Business and Economics
C Whetton, A Poce, F Corradi, A cura della Redazione, C Angelini, ...
Sociologia e ricerca sociale 126 (2021), 2022
32022
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20