Segui
Eugenio Brentari
Eugenio Brentari
Brescia University - Full Professor of Statistics
Email verificata su unibs.it
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
Unidimensionality in the Rasch model: how to detect and interpret
E Brentani, S Golia
Statistica 67 (3), 253-261, 2007
1012007
Pricing strategies for Italian red wine
E Brentari, R Levaggi, P Zuccolotto
Food Quality and Preference 22 (8), 725-732, 2011
652011
Measuring job satisfaction in the social services sector with the Rasch model
E Brentari, S Golia
Journal of applied measurement 9 (1), 45, 2008
452008
The hedonic price for Italian red wine: Do chemical and sensory characteristics matter?
R Levaggi, E Brentari
Agribusiness 30 (4), 385-397, 2014
372014
Social media cross-source and cross-domain sentiment classification
P Zola, P Cortez, C Ragno, E Brentari
International Journal of Information Technology & Decision Making 18 (05 …, 2019
222019
Clustering ranking data in market segmentation: a case study on the Italian McDonald's customers’ preferences
E Brentari, L Dancelli, M Manisera
Journal of Applied Statistics 43 (11), 1959-1976, 2016
192016
Causal reasoning applied to sensory analysis: The case of the Italian wine
S Golia, E Brentari, M Carpita
Food quality and preference 59, 97-108, 2017
182017
A hedonic price analysis for the Italian wine in the domestic market
E Brentari, R Levaggi, P Zuccolotto
Quality & Quantity 49, 999-1012, 2015
172015
Hedonic price for the Italian Red Wine: a panel analysis
E Brentari, R Levaggi
Available at SSRN 1440092, 2010
162010
Qualità e customer satisfaction nei servizi
E Brentari, M Carpita, P Zuccolotto
Un'indagine statistica nelle Scuole dell'Infanzia del Comune di Brescia, 2006
162006
Models for categorical data: a comparison between the Rasch model and Nonlinear Principal Component Analysis
E Brentari, S Golia, M Manisera
Vita e pensiero, 2007
152007
The impact of chemical and sensorial characteristics on the market price of Italian red wines
E Brentari, P Zuccolotto
Electronic Journal of Applied Statistical Analysis 4 (2), 265-276, 2011
112011
Twitter alloy steel disambiguation and user relevance via one-class and two-class news titles classifiers
P Zola, P Cortez, E Brentari
Neural Computing and Applications 33 (4), 1245-1260, 2021
102021
Asimmetria e misure di Asimmetria
E Brentari
Giappichelli, 1990
101990
Un nuovo indice per misurare la qualità edonica del vino
R Zironi, L Odello, E Brentari
Il Sommelier 19, 15-17, 2003
82003
Advances in Latent Variables
M Carpita, E Brentari, EM Qannari
Springer: NY, 2015
52015
Osservazioni sullo scostamento medio dalla media bipolare
E Brentari, L Dancelli, M Walter
42009
Analysing ordinal data to measure customer satisfaction: a comparison between the Rasch Model and CatPCA
E Brentari, S Golia, M Manisera
Metodi, Modelli, e Tecnologie dell’Informazione a Supporto delle Decisioni …, 2008
42008
Qualità e customer satisfaction nei servizi: un'indagine statistica nelle scuole dell'infanzia del Comune di Brescia
E Brentari, M Carpita, P Zuccolotto
FrancoAngeli, 2006
42006
Su una classe di soluzioni approssimate di tipo t del problema di Behrens-Fisher
E Brentari, M Carpita, L Dancelli
Statistica 57 (3), 351, 1997
41997
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20