Eugenio Brentari
Eugenio Brentari
Brescia University - Full Professor of Statistics
Email verificata su unibs.it
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
Pricing strategies for Italian red wine
E Brentari, R Levaggi, P Zuccolotto
Food Quality and Preference 22 (8), 725-732, 2011
522011
Unidimensionality in the Rasch model: how to detect and interpret
E Brentani, S Golia
Statistica 67 (3), 253-261, 2007
502007
Measuring job satisfaction in the social services sector with the Rasch model
E Brentari, S Golia
Journal of Applied Measurement 9 (1), 45, 2008
322008
The hedonic price for Italian red wine: do chemical and sensory characteristics matter?
R Levaggi, E Brentari
Agribusiness 30 (4), 385-397, 2014
282014
Hedonic price for the Italian Red Wine: a panel analysis
E Brentari, R Levaggi
Available at SSRN 1641053, 2011
152011
Clustering ranking data in market segmentation: a case study on the Italian McDonald's customers’ preferences
E Brentari, L Dancelli, M Manisera
Journal of Applied Statistics 43 (11), 1959-1976, 2016
122016
A hedonic price analysis for the Italian wine in the domestic market
E Brentari, R Levaggi, P Zuccolotto
Quality & Quantity 49 (3), 999-1012, 2015
122015
Models for categorical data: a comparison between the Rasch model and Nonlinear Principal Component Analysis
E Brentari, S Golia, M Manisera
Vita e pensiero, 2007
122007
Causal reasoning applied to sensory analysis: The case of the Italian wine
S Golia, E Brentari, M Carpita
Food Quality and Preference 59, 97-108, 2017
92017
Asimmetria e misure di Asimmetria
E Brentari
Giappichelli, 1990
91990
The impact of chemical and sensorial characteristics on the market price of Italian red wines
E Brentari, P Zuccolotto
Electronic Journal of Applied Statistical Analysis 4 (2), 265-276, 2011
82011
Un nuovo indice per misurare la qualità edonica del vino
R Zironi, L Odello, E Brentari
L’assaggio 1, 25-29, 2003
82003
Social media cross-source and cross-domain sentiment classification
P Zola, P Cortez, C Ragno, E Brentari
World Scientific, 2019
72019
Qualità e customer satisfaction nei servizi
E Brentari, M Carpita, P Zuccolotto
Un'indagine statistica nelle Scuole dell'Infanzia del Comune di Brescia, 2006
62006
Analisi dei fattori di maggior impatto sulla formazione del prezzo del vino: un esempio di utilizzo delle Random Forests
E Brentari, D Dancelli, P Zuccolotto
Dipartimento di Metodi Quantitativi dell'Università di Brescia, 2009
52009
Local dependence in latent class models: application to voting in elections
DL Oberski
Advances in latent variables [sis 2013 conference proceedings]. Milan, Italy …, 2013
42013
Osservazioni sullo scostamento medio dalla media bipolare
E Brentari, L Dancelli, W Maffenini
Dipartimento Metodi Quantitativi, Università degli Studi di Brescia, 2009
42009
Analysing ordinal data to measure customer satisfaction: a comparison between the Rasch Model and CatPCA
E Brentari, S Golia, M Manisera
Metodi, modelli e tecnologie dell’informazione a supporto delle decisioni …, 2008
42008
Assaggiare e fare di conto: elementi di statistica per l'analisi sensoriale
E Brentari, L Odello
Centro studi e formazione assaggiatori, 2004
42004
Alcune soluzioni del problema di Behrens-Fisher basate sull’impiego della t di Student
E Brentari, M Carpita, L Dancelli
Quaderni di Statistica e Matematica Applicata alle Scienze Economico-Sociali …, 1995
41995
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20