Segui
Stefano Di Tore
Stefano Di Tore
Affiliazione sconosciuta
Nessuna email verificata
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
A constructivist approach to virtual reality for experiential learning
P Aiello, F D'Elia, S Di Tore, M Sibilio
E-learning and Digital Media 9 (3), 317-324, 2012
892012
La tecnologia della parola. Didattica inclusiva e lettura
S Di Tore
FrancoAngeli, 2016
332016
Madrigale: a multimedia application for dyslexia and reading improvement gamifying learning experience
PA Di Tore, S Di Tore, LA Ludovico, GR Mangione
2014 International Conference on Intelligent Networking and Collaborative …, 2014
292014
Didactics, movement and technology: new frontiers of the human-machine interaction
S Di Tore, F D'elia, P Aiello, N Carlomagno, M Sibilio
Universidad de Alicante. Área de Educación Física y Deporte, 2012
272012
Didactics and simplexity: Umwelt as a perceptive interface
P Aiello, S Di Tore, PA Di Tore, M Sibilio
Education Sciences & Society: 1, 2013, 27-35, 2013
262013
Can I Consider the Pong Racket as a Part of My Body?: Toward a Digital Body Literacy
S Di Tore, P Aiello, PA Di Tore, M Sibilio
International Journal of Digital Literacy and Digital Competence (IJDLDC) 3 …, 2012
162012
Simplex didactics: promoting transversal learning through the training of perspective taking
S Di Tore, P Aiello, M Sibilio, A Berthoz
Journal of e-Learning and Knowledge Society 16 (3), 34-49, 2020
142020
Measuring empathy to support learning design and narrative game: A phenomenological approach
GR Mangione, T Discepolo, PA Di Tore, S Di Tore, C Cozzarelli, F Corona
2013 Seventh International Conference on Complex, Intelligent, and Software …, 2013
142013
Natural User Interfaces as a powerful tool for courseware design in Physical Education
PA Di Tore, T Discepolo, S Di Tore
Journal of e-Learning and Knowledge Society 9 (2), 2013
142013
Insegnare a leggere la mente. La realizzazione di un edugame per lo sviluppo delle abilità sociali in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico
P Aiello, S Di Tore, EM Pace, M Sibilio
Italian Journal Of Educational Research 17, 87-104, 2016
132016
How technologies in the classroom are modifying space and time management in teachers’ experience?
S Ferrari, N Carlomagno, PC Rivoltella, S Di Tore, PA Di Tore
REM, 81-89, 2013
112013
Body, movement and space for a simplex didactics: a pilot study on the realization of a font for Specific Learning Disabilities
M Sibilio, S Di Tore
Education Sciences & Society 4 (2), 2014
102014
Dislessia e videogames: Il potenziale didattico dei videogiochi
S Di Tore, M Fulgione, M Sibilio
Mediterranean Journal of Social Sciences 5 (23), 1165-1171, 2014
92014
Corporeità tecnologiche
S Di Tore
Sport Educazione Didattica, 1-108, 2013
92013
Exergames as teaching tools: new forms of human machine interaction
S Di Tore, P Aiello, PA Di Tore, M Sibilio
Academic Journal of Interdisciplinary Studies 1 (2), 165-165, 2012
92012
Didattica e Dislessia: Un uso vicariante dei nuovi media per favorire la lettura
S Di Tore, M Lazzari, JCI Caralt, M Sibilio
CQIIA Rivista 20, 50-68, 2019
82019
Disuffo: Design, prototyping and development of an open-source educational robot
S Di Tore, M Todino, M Sibilio
Form@ re-Open Journal per la formazione in rete 19 (1), 106-116, 2019
82019
Measuring the Reading Abilities of Dyslexic Children through a Visual Game.
LA Ludovico, PA Di Tore, GR Mangione, S Di Tore, F Corona
Int. J. Emerg. Technol. Learn. 10 (7), 47-54, 2015
72015
Dislessia e complessità didattica della lingua inglese nei contesti scolastici italiani: proposta di un approccio multisensoriale ed interattivo
P Aiello, DC Di Gennaro, S Di Tore, M Sibilio
Italian Journal of Special Education for Inclusion 1 (2), 107-122, 2013
72013
Maximising accessibility in museum education through virtual reality: an inclusive perspective
L Campitiello, A Caldarelli, MD Todino, PA Di Tore, S Di Tore, A Lecce
Giornale Italiano di Educazione alla Salute, Sport e Didattica Inclusiva 6, 1-12, 2022
62022
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20