Maria Chiarvesio
Maria Chiarvesio
Professor of Marketing and International management, University of Udine (Italy)
Email verificata su uniud.it
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
Global value chains and open networks: the case of Italian industrial districts
M Chiarvesio, E Di Maria, S Micelli
European Planning Studies 18 (3), 333-350, 2010
2042010
From local networks of SMEs to virtual districts?: Evidence from recent trends in Italy
M Chiarvesio, E Di Maria, S Micelli
Research Policy 33 (10), 1509-1528, 2004
1392004
Internationalization of supply networks inside and outside clusters
M Chiarvesio, E Di Maria
International Journal of Operations & Production Management 29 (11), 1186-1207, 2009
622009
Environmental Innovations and Internationalization: Theory and Practices
M Chiarvesio, V De Marchi, E Di Maria
Business Strategy and the Environment, 2014
522014
Exporters moving toward emerging markets: A resource-based approach
G Bortoluzzi, M Chiarvesio, E Di Maria, R Tabacco
International Marketing Review 31 (5), 2014
412014
Che cos' è il web marketing
M Chiarvesio, E Di Maria
Carocci, 2008
322008
Oltre il distretto come sistema: le strategie delle imprese fra locale e globale
M Chiarvesio, S Micelli
Guelpa F., Micelli S., I distretti industriali del terzo millennio, Il …, 2007
322007
Processi di internazionalizzazione e strategie delle imprese distrettuali tra delocalizzazione e innovazione
S Micelli, M Chiarvesio, E Di Maria
Conference on the internationalisation of industrial districts, ICE, Rome, 20-21, 2003
322003
Modelli di sviluppo e strategie di internazionalizzazione delle imprese distrettuali italiane
M Chiarvesio, E Di Maria, S Micelli
Andarsene per continuare a crescere, 53-67, 2006
292006
Turning point: when born globals enter post-entry stage
R Romanello, M Chiarvesio
Journal of International Entrepreneurship 15 (2), 177-206, 2017
232017
Sourcing from Northern and Southern Countries: The Global Value Chain Approach Applied to Italian SMEs
M Chiarvesio, E Di Maria, S Micelli
Transition Studies Review 20 (3), 389-404, 2013
212013
Reti e nuove tecnologie nei distretti industriali del Nord Est. I risultati dell’Osservatorio Tedis
M Chiarvesio, S Micelli
Micelli S., Di Maria E.(a cura di), Distretti industriali e tecnologie di …, 2000
202000
Le ICT a supporto dell'innovazione aziendale. Filiere e distretti industriali nella provincia di Pordenone
M Chiarvesio, E Di Maria, R Grandinetti
Filiere e distretti industriali nella provincia di Pordenone, 2005
172005
Innovation and internationalisation of Italian districts: exploitation of global competencies or transfer of local knowledge
M Chiarvesio, E Di Maria, S Micelli
Regional Studies Association International Conference,“Reinventing Regions …, 2003
172003
Strategie e modelli di internazionalizzazione delle imprese distrettuali italiane
M Chiarvesio, E Di Maria, S Micelli
Economia e politica industriale 3, 99-126, 2006
162006
Artigianato e sistema locale
S Albertini, M Chiarvesio, R Grandinetti, L Pilotti, M Rutigliano, ...
Il ruolo dei servizi nel vantaggio competitivo delle imprese artigiane, 1999
141999
Tecnologie della comunicazione e piccole imprese: crescere attraverso le reti
M Chiarvesio
Economia e società regionale 2, 1998
141998
Manufacturing where art thou? Value chain organization and cluster-firm strategies between local and global
M Bettiol, M Chiarvesio, E Di Maria, S Micelli
Local Clusters in Global Value Chains. Linking Actors and Territories …, 2017
122017
Processi di internazionalizzazione e strategie delle imprese distrettuali
M Chiarvesio, E Di Maria, S Micelli
Economia e società regionale 1, 108-133, 2003
122003
Early internationalizing firms: 2004–2018
R Romanello, M Chiarvesio
Journal of International Entrepreneurship, 1-48, 2019
112019
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20