Follow
Elisabetta Zurovac
Title
Cited by
Cited by
Year
Facebook digital traces for survey research: Assessing the efficiency and effectiveness of a Facebook Ad–based procedure for recruiting online survey respondents in niche and …
L Iannelli, F Giglietto, L Rossi, E Zurovac
Social Science Computer Review 38 (4), 462-476, 2020
562020
Mapping italian news media political coverage in the lead-up to 2018 general election
F Giglietto, L Iannelli, L Rossi, A Valeriani, N Righetti, F Carabini, ...
Available at SSRN 3179930, 2018
322018
Below the radar: Private groups, locked platforms, and ephemeral content—Introduction to the special issue
G Boccia Artieri, S Brilli, E Zurovac
Social Media+ Society 7 (1), 2056305121988930, 2021
252021
Political hashtag publics and counter-visuality: a case study of# fertilityday in Italy
S Vicari, L Iannelli, E Zurovac
Information, Communication & Society 23 (9), 1235-1254, 2020
242020
Le Arti della Politica. Il volto e il voto: prove di posizionamento politico su TikTok fra performance e riflessività connessa
E Zurovac
Comunicazione politica 23 (3), 485-488, 2022
72022
Immagini per il presente. L’evento catastrofico nei Twitter online (visual) data
G BOCCIA ARTIERI, L Gemini, M Farci, E Zurovac
Sociologia della comunicazione 49 (49), 55-82, 2015
42015
Visibility and networked. Participation in TikTok. The Breonna Taylor Trend
G Boccia Artieri, E Zurovac, V Donato
Comunicazione politica 23 (3), 403-422, 2022
32022
Ciarlatani: post-verità, contropubblici online e nuove articolazioni della fiducia nel sistema della medicina
L Gemini, G Boccia Artieri, S Brilli, M Farci, F Giglietto
Salute e società: XX, 2, 2021, 201-222, 2021
32021
Performing and Perceiving the Microcelebrity Status in Snapchat
E Zurovac, G Boccia Artieri
Desecrating Celebrity. IV International Celebrity Studies Journal Conference …, 2019
32019
WHEN GENERATIONAL MEDIA MEMORIES MEET THE INTERNET The case of Jugonostalgija on Instagram
GBAE ZUROVAC
Comunicazioni sociali, 247-262, 2019
32019
Screenshot society. Come le fotografie dello schermo raccontano il nostro stare online
E Zurovac
FrancoAngeli, 2023
22023
Networked brand narratives e transmedia storytelling
G BOCCIA ARTIERI, E Zurovac
Transmedia branding. Narrazione, esperienza, partecipazione, 55-75, 2020
22020
Frammentazione e ricomposizione del virtuale in mobilità: la pratica degli screenshot
E Zurovac
Urbino 28 (sociol-comunicazione), 2016
22016
Giovani, smartphone e social media: tra performance identitarie e forme di partecipazione
G BOCCIA ARTIERI, E Zurovac
Bambini e adolescenti on line tra opportunità e rischi, 17-30, 2021
12021
Teen Screenshot: Forme serializzate della narrazione identitaria
E Zurovac
Mediascapes journal, 166-177, 2016
12016
Tales of Visibility in TikTok: The Algorithmic Imaginary and Digital Skills in Young Users
E Zurovac, G Boccia Artieri, V Donato
Digital Literacy and Inclusion: Stories, Platforms, Communities, 113-126, 2023
2023
Balla il rock'n'roll la Jugoslavia su Tiktok: Analisi qualitativa di contenuti online tra ricordo e reframing
E Zurovac
Mediascapes journal 21 (1), 205-223, 2023
2023
VOICES FROM THE LOCKER ROOM: A QUALITATIVE ANALYSIS OF VOICE MESSAGES WITHIN ITALIAN NSFW GROUPS.
GB Artieri, S Brilli, E Zurovac
AoIR Selected Papers of Internet Research, 2020
2020
VOICES FROM THE LOCKER ROOM: A QUALITATIVE ANALYSIS OF VOICE MESSAGES WITHIN ITALIAN NSFW GROUPS
G Boccia Artieri, S Brilli, E Zurovac
SELECTED PAPERS OF INTERNET RESEARCH, 2020
2020
La centralità dei pubblici connessi nel racconto transmediale della marca.
E Zurovac, G BOCCIA ARTIERI
Dalla ricerca alla pratica: letteratura e pubblicità., 133-150, 2020
2020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20