Luca Ferrari
Luca Ferrari
Senior assistant professor, Department of Education Studies, University of Bologna
Email verificata su unibo.it - Home page
TitoloCitata daAnno
Open learning recognition: Taking open educational resources a step further
A Camilleri, L Ferrari, J Haywood, MF Maina, M Pérez-Mateo Subirà, ...
EFQUEL, 2012
242012
Digital storytelling at school: what kind of educational benefits?
N Di Blas, L Ferrari
International Journal of Arts and Technology 7 (1), 38-54, 2014
182014
Assessing and sharing (technology-based) educational experiences
P Paolini, N Di Blas, L Guerra, F Falcinelli, L Mainetti, MF Costabile, ...
EdMedia+ Innovate Learning, 3150-3157, 2011
132011
The OERTEST Project: creating political conditions for effective exchange of OER in higher education
L Ferrari, I Traina
Journal of e-Learning and Knowledge Society 9 (1), 23-35, 2013
82013
“Learning for All”: is everyone learning?
L Ferrari, N Di Blas, P Paolini, A Arpetti, R Lanzillotti, F Falcinelli, ...
E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare …, 2012
82012
Il digitale a scuola: per una implementazione sostenibile
L Ferrari
FrancoAngeli, 2018
42018
The TPACK model and teacher training in digital skills. Italian legislation and pedagogical implications
N Di Blas, M Fabbri, L Ferrari
Ital. J. Educ. Technol, 2018
42018
Implementazione e sostenibilità di nuove tecnologie in El Salvador
L Ferrari
L’integrazione scolastica e sociale 2, 158-165, 2017
42017
Costruire esperienze didattiche di online collaborative learning
L Ferrari
edizioni junior, 2015
42015
Videoculture: tra formazione, didattica, ricerca
CL Ferrari L.
CLUEB, 2012
42012
BEAT: An AContent extension to support authors in developing learning pathways
P Salomoni, L Guerra, C Prandi, L Ferrari, S Mirri, S Lovece
E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare …, 2012
32012
Modelli didattici per l'inclusione: alcuni risultati dal progetto Learning4All,
L Ferrari
TD TECNOLOGIE DIDATTICHE, 2012
32012
Bassolino & la nuova camorra: indagine sulla svendita di una città
L Ferrari
Controcorrente, 1997
31997
What teachers think about inclusion Data from a large-scale explorative survey.
FL Di Blas N.
Ricerche di Pedagogia e Didattica 9 (2), 2014
22014
La prospettiva inclusiva. Dalla risposta "specialistica" alla risposta "ordinaria"
FL Caldin R., Cinotti A.
GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA 11, 44 - 57, 2013
2*2013
The Laboratory For Inclusion Project (LAB-INT). Screening on learning to learn: inclusive educational approaches to support study methods in Primary School
FL Caldin R., Cinotti A.
REM - Research on Education and Media 2, 91-107, 2013
2*2013
Cl@ssi 2.0: experience in Emilia Romagna.
FL Pacetti E., Fabbri M.
Ricerche di Pedagogia e Didattica 8 (1), 2013
2*2013
Il modello TPACK nella formazione delle competenze digitali dei docenti. Normative ministeriali e implicazioni pedagogiche
N Di Blas, M Fabbri, L Ferrari
Italian Journal of Educational Technology 26 (1), 24-38, 2018
12018
Social limits to redistribution and conspicuous norms. Economics Discussion Papers 2018-30
L Ferrari
Kiel Institute for the World Economy. URL http://www. economics-ejournal …, 2018
12018
Teacher agency: perspectives and limits
L Ferrari, A Taddei
Ricerche di Pedagogia e Didattica. Journal of Theories and Research in …, 2017
12017
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20