Diego Ceccobelli
Diego Ceccobelli
Postdoctoral Research Fellow at Scuola Normale Superiore
Email verificata su sns.it
TitoloCitata daAnno
Twitter and television in a hybrid media system: the 2013 Italian election campaign
R Marchetti, D Ceccobelli
Journalism Practice 10 (5), 626-644, 2016
212016
A Populist Zeitgeist? The Communication Strategies of Western and Latin American Political Leaders on Facebook
M Zulianello, A Albertini, D Ceccobelli
The International Journal of Press/Politics 23 (4), 439-457, 2018
142018
Not every day is Election Day: a comparative analysis of eighteen election campaigns on Facebook
D Ceccobelli
Journal of Information Technology & Politics 15 (2), 122-141, 2018
122018
Comparing hybrid media systems in the digital age: A theoretical framework for analysis
A Mattoni, D Ceccobelli
European Journal of Communication 33 (5), 540-557, 2018
62018
Leaders'‘Green’Posts. The Environmental Issues Shared by Politicians on Facebook
D Ceccobelli, B Cotta
European Policy Analysis 2 (2), 68-93, 2016
42016
Un tocco di humor e ironia per interpretare temi e proposte:# ècolpaditwitter e# propostashock
G Bonerba, D Ceccobelli
S. Bentivegna (a cura di) La politica in 140, 173-196, 2014
42014
Facebook al Potere. Lo stile della Leadership al tempo dei Social Media
D Ceccobelli
Maggioli Editore, 2017
32017
Campaigning on Facebook: How Do Candidates Running for the Presidency of the European Commission Behave?
D Ceccobelli, MB Siewert
22016
Twitter e trending topic: solo pointless babble o un third place di discussione politica
R Marchetti, D Ceccobelli, D Gazzè
Sondaggi ed elezioni: Le regole del gioco e della comunicazione. Paper …, 2013
22013
Berlusconi’s Pop-Politics: When the Private and Public Spheres Converge
D Ceccobelli, A Ciaglia, M Mazzoni
Academia, 2012
12012
The Popularization of Political Communication: A New Definition, Its Drivers on Facebook, Its Properties Under the Current Hybrid Media System
D Ceccobelli
International Journal of E-Politics (IJEP) 10 (1), 12-34, 2019
2019
«We Need to Be Heard by as Many People as Possible!» Southern European Grassroots Organisations and the Practice of Gaining Visibility
D Ceccobelli
Comunicazione politica 20 (2), 149-172, 2019
2019
Polling
D Ceccobelli
Concetti Chiave. Capire la Scienza Politica (Ed.), 179–189, 2016
2016
I leader politici su Facebook: un'analisi comparata sulla popolarizzazione nelle democrazie liberali contemporanee.
D Ceccobelli
Tesi di dottorato in corso di pubblicazione., 2016
2016
Il dibattito sull’omofobia in Twitter: Analisi del caso #omofobia
G Bonerba, D Ceccobelli
Interpretare il Genere. Nuove Tecnologie, dinamiche di Salute e Professioni, 2016
2016
The popularization of political communication on Facebook
D CECCOBELLI
Digital Media and Democracy in Election Campaigns: a Workshop. Washington, DC, 2015
2015
DIGITAL MEDIA, POWER AND DEMOCRACY IN ELECTION CAMPAIGNS
D Ceccobelli
2015
Andrew Chadwick. The Hybrid Media System: Politics and Power
D Ceccobelli
Comunicazione politica 14 (3), 657-658, 2014
2014
LA POPOLARIZZAZIONE DELLA POLITICA: IL CASO DELLA STAMPA DI GOSSIP
Ceccobelli
Università di Perugia, 2011
2011
ECPR JOINT SESSION, PISA 2016
D Ceccobelli
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20