Segui
Donata Vianelli
Donata Vianelli
University of Trieste
Nessuna email verificata
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
A summated rating scale for measuring city image
S Gilboa, ED Jaffe, D Vianelli, A Pastore, R Herstein
Cities 44, 50-59, 2015
1872015
Global marketing: strategy, practice, and cases
I Alon, E Jaffe, C Prange, D Vianelli
Routledge, 2020
1202020
Il marketing nel punto vendita. Strumenti di gestione della densità e dell'affollamento
P De Luca, D Vianelli
Franco Angeli, 2001
942001
Comparison of consumer ethnocentrism behavioural patterns in transitional economies
V Auruskeviciene, D Vianelli, J Reardon
Transformations in Business and Economics 11 (2), 20-35, 2012
532012
L'effetto country of origin sull'intenzione d'acquisto del consumatore: una literature review
D Vianelli, FC Marzano
502012
Modalità d'entrata e scelte distributive del made in Italy in Cina
D Vianelli
Franco Angeli, 2012
482012
The effect of COO on retail buyers’ propensity to trial new products
J Reardon, D Vianelli, C Miller
International Marketing Review 34 (2), 311-329, 2017
412017
Coinvolgimento del consumatore e valutazione dell'atmosfera del punto vendita
P de Luca, D Vianelli
Micro & Macro Marketing 13 (3), 581-594, 2004
352004
Attitudes toward product placement: a cross-cultural analysis in Tunisia, France, Italy, and Poland
S Khalbous, D Vianelli, T Domanski, C Dianoux, M Maazoul
International Journal of Marketing Studies 5 (2), 138-153, 2013
282013
International Marketing Strategy
G Pegan, D Vianelli, PD Luca
Springer International Publishing, Cham, doi 10, 978-3, 2020
262020
Il posizionamento del prodotto nei mercati internazionali
D Vianelli
Franco Angeli, 2001
262001
The impact of relational capabilities on the internationalization process of industrial subcontractors
B Balboni, G Bortoluzzi, D Vianelli
Transformations in Business & Economics 13 (2), 21-40, 2014
232014
Distribution channel governance and value of ‘Made in Italy’products in the Chinese market
D Vianelli, P de Luca, G Bortoluzzi
International marketing and the country of origin effect, 133-153, 2013
152013
Made in Italy Brands in the US and china: does country of origin matter
D Vianelli, G Pegan
Journal of Euromarketing 23 (1), 57-73, 2014
142014
L'internazionalizzazione delle imprese italiane nel mercato cinese: fattori propulsivi e difficoltà percepite
P de Luca, D Vianelli, FC Marzano
Micro & Macro Marketing 20 (3), 463-484, 2011
122011
L'INFLUENZA DELLE VARIABILI CULTURALI SULLO SVILUPPO DEL FRANCHISING INTERNAZIONALE: IL CASO ITALIANO
P De Luca, D Vianelli
122003
B2B digital platform adoption by SMEs and large firms: Pathways and pitfalls
G Marzi, A Marrucci, D Vianelli, C Ciappei
Industrial Marketing Management 114, 80-93, 2023
102023
In-Store shopping behavior: A cross-cultural comparison in Italy, France and Poland
D Vianelli, C Dianoux, T Domanski, JL Herrmann
Market Entry and Operational Decision Making in East-West Business …, 2013
102013
What contributes to locavorism as a consumer ideology?
M Balzano, D Vianelli
British Food Journal 124 (13), 460-477, 2022
72022
Il ruolo degli importatori nella valorizzazione del country of origin: un'indagine qualitativa sul vino italiano nel mercato statunitense
G Pegan, D Vianelli
SIMktg-Società Italiana di Marketing, 2013
72013
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20