Segui
Margherita Di Stasio
Margherita Di Stasio
Prima Ricercatrice, Indire, Firenze
Email verificata su indire.it
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
Tecnologie per la didattica
M Faggioli
Apogeo Editore, 2011
462011
Assessing is not a joke. Alternative assessment practices in higher education.
M Di Stasio, M Ranieri, I Bruni
Form@ re-Open Journal per la formazione in rete 19 (3), 106-118, 2019
192019
Makers at School, Educational Robotics and Innovative Learning Environments: Research and Experiences from FabLearn Italy 2019, in the Italian Schools and Beyond
D Scaradozzi, L Guasti, M Di Stasio, B Miotti, A Monteriù, P Blikstein
Springer Nature, 2021
122021
Looking for Good Practices of Teaching and Learning with 3D Print in Primary School
M Di Stasio, L Guasti, J Niewint-Gori, G Nulli
Conference Proceedings. The Future of Education, 148, 2017
92017
Insegnare e apprendere sulle fake news. Uno studio esplorativo in contesto universitario
M Ranieri, M Di Stasio, I Bruni
Media Education 9 (1), 94-111, 2018
72018
Scienza e religione: sono compatibili?
DC Dennett, A Plantinga, M Di Stasio
ETS, 2012
52012
Coding alla scuola dell’infanzia con docente esperto della scuola primaria
G Nulli, M Di Stasio
Italian Journal of Educational Technology 25 (2), 59-65, 2017
42017
Alvin Plantinga: conoscenza religiosa e naturalizzazione epistemologica
M Di Stasio
Firenze University Press, 2011
42011
Formative Assessment. From pandemic practices to sustainable perspective through active learning approaches
ME Cigognini, M Di Stasio
Form@ re-Open Journal per la formazione in rete 22 (2), 91-110, 2022
32022
A lifelong portfolio for the teaching profession
M Di Stasio, L Giannandrea, M Patrizia, M Elena, MC Pettenati, ...
Form@ re 21, 137-153, 2021
32021
Making: Laboratory and Active Learning Perspectives
M Di Stasio
Makers at School, Educational Robotics and Innovative Learning Environments …, 2021
22021
Primaria 3D. Gamification, riflessione e didattica curricolare in ottica making
M Di Stasio, L Guasti, J Niewint-Gori, G Nulli
Scuola democratica 10 (3), 593-608, 2019
22019
The eTwinners teachers’ professional profile: a Competence Balance sheet to support teachers professional development valuing and planning
L Cinganotto, M Di Stasio, P Garista, GR Mangione, L Messini, ...
ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, 325-342, 2017
2*2017
Saperi buoni e utili: il punto di vista degli insegnanti in formazione
L Parigi, M Di Stasio
Form@ re-Open Journal per la formazione in rete 15 (3), 232-242, 2015
22015
Bridging formal and informal learning in teachers professional development: experiences and innovative environments
L Parigi, M Di Stasio, GR Mangione, MC Pettenati, A Formiconi, L Guasti, ...
F. Falcinelli, T. Minerva e PC Rivoltella (a cura di), Apertura e …, 2014
22014
Perspectives for School: Maker Approach, Educational Technologies and Laboratory Approach, New Learning Spaces
M Di Stasio, B Miotti
Makers at School, Educational Robotics and Innovative Learning Environments …, 2021
12021
Innovare le pratiche valutative in contesto universitario: percezioni di efficacia e resistenze degli studenti al self e peer assessment
M Ranieri, I Bruni, M DI STASIO
Training actions and evaluation processes. Atti del Convegno Internazionale …, 2019
12019
Valutazione e collaborazione per la formazione dei docenti: al di là dell’ossimoro del senso comune
M Di Stasio
FORMAZIONE & INSEGNAMENTO. Rivista internazionale di Scienze dell'educazione …, 2017
12017
How Teacher Training on Analytic Philosophy Can Help Schools in Developing a Decommodified Interpretation of Coding Activities
M Di Stasio, B Donati, M Bianchini
Media Education 14 (1), 2023
2023
Analytic Philosophy for a decommodified teacher training to coding
M Di Stasioa, B Donatib, M Bianchinic
ATEE, 103, 2023
2023
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20