Segui
Rita Marchetti
Rita Marchetti
Associate Professor, University of Perugia - Department of Political Science
Email verificata su unipg.it
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
Journalists at a crossroads: Are traditional norms and practices challenged by Twitter?
S Bentivegna, R Marchetti
Journalism 19 (2), 270-290, 2018
832018
Representations of corruption in the British, French, and Italian press: Audience segmentation and the lack of unanimously shared indignation
P Mancini, M Mazzoni, A Cornia, R Marchetti
The International Journal of Press/Politics 22 (1), 67-91, 2017
732017
Twitter and television in a hybrid media system: the 2013 Italian election campaign
R Marchetti, D Ceccobelli
Journalism Practice 10 (5), 626-644, 2016
642016
Live tweeting a political debate: The case of the ‘Italia bene comune’
S Bentivegna, R Marchetti
European Journal of Communication 30 (6), 631-647, 2015
352015
The strategic use of incivility in contemporary politics. The case of the 2018 Italian general election on Facebook
R Rega, R Marchetti
The Communication Review 24 (2), 107-132, 2021
232021
Fra tradizione e innovazione. Le elezioni europee del 2014 su Twitter
S Bentivegna, R Marchetti
Comunicazione politica 16 (3), 389-408, 2015
202015
La Chiesa in internet. La sfida dei media digitali
R Marchetti
Carocci, 2015
152015
News Users on Facebook: Interaction Strategies on the Pages of El Pas, la Repubblica, Le Monde, and The Guardian
S Bentivegna, R Marchetti
Journalism Studies 20 (15), 2182-2199, 2019
142019
Campaigning on Twitter: The use of social media in the 2014 European elections in Italy
S Bentivegna, R Marchetti
Twitter and elections around the world, 126-140, 2016
122016
La copertura giornalistica della corruzione. Drammatizzazione polarizzata, giuridizzazione e assenza di indignazione condivisa
P Mancini, R Marchetti, R Mincigrucci
Polis 31 (2), 207-240, 2017
112017
Right-wing populism and political instrumentalization of religion: The Italian debate on Matteo Salvini’s use of religious symbols on Facebook
R Marchetti, N Righetti, S Pagiotti, A Stanziano
Journal of Religion in Europe 1 (aop), 1-28, 2022
92022
L'incivility nelle Politiche 2018. Fine del dibattito pubblico?
R Rega, R Marchetti
Comunicazione politica 20 (1), 15-38, 2019
92019
The Agenda-Building Power of Facebook and Twitter
S Bentivegna, R Marchetti, A Stanziano
Electoral Campaigns, Media, and the New World of Digital Politics, 124-142, 2022
82022
Giornalisti in cerca d'autore: vecchi e nuovi ruoli alla prova dei 140 caratteri
S Bentivegna, R Marchetti
Problemi dell'informazione 42 (1), 31-56, 2017
82017
Prove tecniche di ibridazione mediale. Guardare la Tv e commentare su Twitter
S Bentivegna, R Marchetti
Comunicazione politica 14 (1), 61-78, 2014
82014
La Chiesa in internet
R Marchetti
La sfida dei media digitali. Roma: Carocci, 2015
62015
La polarizzazione politica nel campaigning di Salvini. Il caso delle elezioni regionali del 2020
C Mariotti, R Marchetti, A Bitonti, A Stanziano
Comunicazione politica 22 (2), 199-222, 2021
52021
La Chiesa nel dibattito pubblico
R Marchetti
Altri flussi. La comunicazione politica della societ civile, 163-185, 2011
52011
Alla ricerca degli influencer, ovvero gli eredi dei leader d’opinione
R Marchetti
MEDIACULTURA, 149-174, 2014
42014
Twitter ei trending topic: solo pointless babble o un third place di discussione politica?
R Marchetti, D Ceccobelli, D Gazz
Sondaggi ed elezioni: Le regole del gioco e della comunicazione. Paper…, 2013
42013
Il sistema al momento non pu eseguire l'operazione. Riprova pi tardi.
Articoli 1–20