Angelica Moè
Angelica Moè
Dipartimento di Psicologia Generale
Nessuna email verificata
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
When being able is not enough. The combined value of positive affect and self-efficacy for job satisfaction in teaching
A Moè, F Pazzaglia, L Ronconi
Teaching and Teacher Education 26 (5), 1145-1153, 2010
2722010
Motivazione e apprendimento
R De Beni, A Moè
Il mulino, 2000
2722000
Are males always better than females in mental rotation? Exploring a gender belief explanation
A Moè
Learning and Individual Differences 19 (1), 21-27, 2009
1672009
Following the instructions!: Effects of gender beliefs in mental rotation
A Moè, F Pazzaglia
Learning and Individual Differences 16 (4), 369-377, 2006
1542006
Gender difference does not mean genetic difference: Externalizing improves performance in mental rotation
A Moè
Learning and Individual Differences 22 (1), 20-24, 2012
602012
Cognitive styles and mental rotation ability in map learning
F Pazzaglia, A Moe
Cognitive Processing 14 (4), 391-399, 2013
582013
Women and mental rotation: Incremental theory and spatial strategy use enhance performance
A Moè, C Meneghetti, M Cadinu
Personality and Individual Differences 46 (2), 187-191, 2009
532009
Stressing the efficacy of the Loci method: oral presentation and the subject‐generation of the Loci pathway with expository passages
A Moè, R De Beni
Applied Cognitive Psychology 19 (1), 95-106, 2005
492005
Beyond genetics in mental rotation test performance: The power of effort attribution
A Moè, F Pazzaglia
Learning and Individual Differences 20 (5), 464-468, 2010
482010
Presentation modality effects in studying passages. Are mental images always effective?
R De Beni, A Moè
Applied Cognitive Psychology: The Official Journal of the Society for …, 2003
442003
Harmonious passion and its relationship with teacher well-being
A Moe
Teaching and Teacher Education 59, 431-437, 2016
372016
Strategie di autoregolazione e successo scolastico: Uno studio con ragazzi di scuola superiore e universitari
A Moè, R De Beni
Psicologia dell’Educazione e della Formazione 2 (1), 31-44, 2000
352000
La motivazione
A Moè
Il mulino, 2012
312012
Does experience with spatial school subjects favour girls' mental rotation performance?
A Moè
Learning and Individual Differences 47, 11-16, 2016
302016
Questionario di attribuzione: attribuzione delle cause di successo/fallimento in compiti cognitivi: manuale
R De_Beni, A Moè
Organizzazioni speciali, 1995
301995
AMOS. Abilità e motivazione allo studio: Prove di valutazione e orientamento
R De Beni, A Moè, C Cornoldi
Edizioni Erickson, 2003
292003
Scaffolding for motivation by parents, and child homework motivations and emotions: Effects of a training programme
A Moè, I Katz, M Alesi
British Journal of Educational Psychology 88 (2), 323-344, 2018
282018
Stile attributivo, motivazione ad apprendere ed atteggiamento strategico. Una rassegna
A Moè, R De Beni
Psicologia clinica dello sviluppo 6 (1), 5-36, 2002
262002
MESI. Motivazioni, emozioni, strategie e insegnamento. Questionari metacognitivi per insegnanti
A Moè, F Pazzaglia, G Friso
Edizioni Erickson, 2010
252010
Difficoltà di studio. Un intervento metacognitivo con studenti universitari
R De Beni, A Moè
Psicologia clinica dello sviluppo 1 (3), 433-440, 1997
251997
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20