Segui
Prof. Felice Corona
Prof. Felice Corona
Full Professor - University of Salerno - Italy - Department of Human, Philosophical and Educational
Email verificata su unisa.it - Home page
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
Information technology and edutainment: Education and entertainment in the age of interactivity
F Corona, C Cozzarelli, C Palumbo, M Sibilio
International Journal of Digital Literacy and Digital Competence (IJDLDC) 4 …, 2013
622013
The rise of esports: Insights into the perceived benefits and risks for college students
JA Delello, RR McWhorter, P Roberts, HS Dockery, T De Giuseppe, ...
International Journal of eSports Research (IJER) 1 (1), 1-19, 2021
202021
The new frontiers of edutainment: The development of an educational and socio-cultural phenomenon over time of globalization
F Corona, F Perrotta, ET Polcini, C Cozzarelli
Journal of Social Sciences 7 (3), 408, 2011
182011
A proposal for a feasible evolution of the role of the support teacher in Italy
P Aiello, F Corona, M Sibilio
Italian Journal of Special Education for Inclusion 2, 21-34, 2014
162014
Mind mapping and working memory: la rappresentazione semantica mentale come mediatore tra conoscenza e sapere
F Corona, C Cozzarelli
Pensa, 2012
162012
Measuring empathy to support learning design and narrative game: A phenomenological approach
GR Mangione, T Discepolo, PA Di Tore, S Di Tore, C Cozzarelli, F Corona
2013 Seventh International Conference on Complex, Intelligent, and Software …, 2013
142013
Orienteering: spatial navigation strategies and cognitive processes
PA Di Tore, F Corona, M Sibilio
Journal of Human Sport and Exercise 10 (1), S507-S514, 2015
122015
La Flipped inclusion, tra impianto teoretico e didattica sperimentale di aula aumentata per una didattica inclusiva
F Corona, T De Giuseppe
Pedagogia Più Didattica - Erickson 3 (1), 1-9, 2017
112017
Una didattica" semplessa" per i Disturbi Specifici dell'Apprendimento
M Sibilio, P Aiello, F Corona
DSA Elementi di didattica per i bisogni educativi speciali 1, 53-67, 2013
102013
Ipotesi di evoluzione funzionale dell'insegnante di sostegno in Italia
P Aiello, F Corona, M Sibilio
Italian Journal of Special Education for Inclusion 2 (2), 21-34, 2014
92014
Special Educational Needs
F Corona - AA.VV.
Aracne Editrice - Roma, 2014
8*2014
Gli apprendimenti della mente. Lavorare sulle diverse abilità.
F Corona
Pensa, 2008
82008
The Transformativity of the Flipped Inclusion Model, between Anthropocentric Ergonomics of Social Capital, and Ecological-Systemic Empowerment
T De Giuseppe, A Ianniello, F Corona
Information 11 (8), 398, 2020
72020
Flipped inclusion between educational emergencies and transformative socio-semiotic didactics
T De Giuseppe, F Corona
Disruptive and Emerging Technology Trends Across Education and the Workplace …, 2020
72020
Measuring the reading abilities of dyslexic children through a visual game
LA Ludovico, PA Di Tore, GR Mangione, S Di Tore, F Corona
INTERNATIONAL JOURNAL: EMERGING TECHNOLOGIES IN LEARNING 10 (7), 47-54, 2015
72015
The Triune brain: Limbic mind, mind plastic, emotional mind
F Corona, P Francesco, C Cozzarelli
American Medical Journal 2, 51-53, 2011
72011
LA DIDATTICA FLIPPED FOR INCLUSION in Modelli pedagogici e pratiche didattiche per la formazione iniziale e in servizio degli insegnanti.
T DE GIUSEPPE, F Corona
Modelli pedagogici e pratiche didattiche per la formazione iniziale e in …, 2017
62017
Bisogni educativi speciali: empowerment e didattiche divergenti per decostruirne la complessità
T De Giuseppe, F Corona
Bisogni educativi speciali: empowerment e didattiche divergenti per …, 2016
62016
Cloud-Learning: A New System for Inclusive, Simplifying, Networked Learning
F Corona, C Cozzarelli, PA Di Tore
International Journal of Digital Literacy and Digital Competence (IJDLDC) 4 …, 2013
62013
The symbolic threshold: A dynamic form of the mind as an expression of radiant thinking.
F Corona, F Perrotta, E Polcini, C Cozzarelli
American Journal of Neuroscience, 34-37, 2010
62010
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20