Segui
Riccardo Minisola
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
Networking of theories for a multifaceted understanding on lesson study in the Italian context
C Roberto, C Manolino, R Minisola
The Twenty-Fifth ICMI Study: Teachers of Mathematics Working and Learning in …, 2020
92020
Culturally crafted Lesson Study to improve teachers' professional development in mathematics: a case study in Italian secondary school
R Capone, MG Adesso, C Manolino, R Minisola, O Robutti
Journal of Mathematics Teacher Education, 1-30, 2023
72023
Insegnanti di matematica che lavorano in collaborazione: panoramica internazionale e contesto italiano
R Minisola
https://www.researchgate.net/publication …, 2016
42016
Teachers’ professional development: a cultural matter. How to describe cultural contexts?
R Minisola, C Manolino
Proceedings of the Twelfth Congress of European Research in Mathematics …, 2022
32022
Polyphony on Lesson Study in the Italian Context
R Capone, C Manolino, R Minisola
-, ---, 2019
32019
Matepraticamente: una palestra per la mente
C Tallone, R Minisola, F Olivero, M Raspitzu
Conferenze e Seminari dell’Associazione Subalpina Mathesis 2016-2017, 265-281, 2017
32017
Translating practices for reflecting on ourselves: Lesson Study
C Manolino, R Minisola, O Robutti, F Arzarello
QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA 7, 519-525, 2020
22020
Didacticians introducing lesson study for the professional development of prospective mathematics teachers
R Minisola, O Robutti, T Miyakawa
Asian Journal for Mathematics Education, 27527263241228324, 2024
12024
Atti del Convegno" La Formazione dei Docenti di Matematica tra continuità e innovazione: il Lesson Study"
C Manolino, R Minisola
Collane@ unito. it, 2023
2023
La realizzazione del Lesson Study
C Manolino, R Minisola, R Capone
Atti del Convegno" La Formazione dei Docenti di Matematica tra continuità e …, 2023
2023
Teachers' awareness on combinatorics during Lesson Study discussion
V Andriano, R Capone, C Manolino, R Minisola, O Robutti
Proceedings of the Thirteenth Congress of European Research in Mathematics …, 2023
2023
Del Lesson Studies al Lesson Study italiano: un Proceso de Transposición Cultural [From Lesson Studies to an Italian Lesson Study: a cultural transposition process]
F Arzarello, MG Bartolini Bussi, S Funghi, C Manolino, R Minisola, ...
PARADIGMA 44 (2), 340-375, 2023
2023
MATEPRATICAMENTE, ATTIVITA CON LE MANIE
C Tallone, R Minisola, F Olivero, A Pala, E Pillone, M Raspitzu, A Scaletta
2022
DALL’ORIENTE ALL’ITALIA PER I DOCENTI: LESSON STUDY
C Manolino, R Minisola
Collane@ unito. it, 73-81, 2020
2020
Da Matepraticamente alla Quality Class
R Minisola, F Magonara
Di. Fi. Ma. 2017: Matematica e fisica nelle istituzioni: curriculum …, 2018
2018
Matepraticamente, attività con le mani e con la mente
C Tallone, R Minisola, F Olivero, A Pala, E Pillone, M Raspitzu, A Scaletta
DI. FI. MA. 2017: Matematica e Fisica nelle istituzioni: curriculum …, 2018
2018
From Lesson Studies to an Italian Lesson Study: a cultural transposition process
F Arzarello, MG Bartolini Bussi, S Funghi, C Manolino, R Minisola, ...
LESSON STUDY IN ITALY: EXAMPLE OF BOUNDARY CROSSING
R Minisola
Polyphony on Lesson Study in the Italian Context
C Manolino, R Minisola, R Capone
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–19