Segui
Carmen Gallucci
Carmen Gallucci
Associate professor
Email verificata su unisa.it
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
Does family involvement foster or hinder firm performance? The missing role of family-based branding strategies
C Gallucci, R Santulli, A Calabrò
Journal of Family Business Strategy 6 (3), 155-165, 2015
1332015
Standing the test of time. Does firm performance improve with age? An analysis of the wine industry
A Capasso, C Gallucci, M Rossi
Business History 57 (7), 1037-1053, 2015
612015
Exploring nonlinear effects of family power on the performance of Italian wine businesses
C Gallucci, A D'Amato
International Journal of Wine Business Research, 2013
422013
Family ownership concentration and firm internationalization: integrating principal-principal and socioemotional wealth perspectives
R Santulli, M Torchia, A Calabrò, C Gallucci
Journal of International Entrepreneurship 17 (2), 220-248, 2019
352019
Dirección de marketing
C Gallucci, C Sicurello, J Lambin
Colombia. Editorial McGraw Hill, 2009
262009
La diversità di genere nel wine family business: un'indagine sul ruolo e sulle performance di una leadership al femminile
C Gallucci
G. Giappichelli, 2010
252010
Family vs non-family: un’analisi sulle performance nel wine business
C Gallucci, G Nave
Esperienze d’Impresa: Dipartimento di Studi e Ricerche Aziendali, Università …, 2012
192012
Il governo della crisi del sistema territoriale, 2003, pp
C GALLUCCI
XVI-208, 0
15
Women on Board of Directors and Firm Perfomance: The Moderating Role of Female Ownership. Empirical Evidence from the Italian Wine Industry
C Gallucci, A D'Amato, R Santulli
Journal of Financial Management, Markets and Institutions 3 (2), 225-244, 2015
132015
Un’analisi del “family effect” attraverso la reputazione della famiglia imprenditoriale: asset o liability (An in-depth analysis of family effect through family business …
G Metallo, C Gallucci
Sinergie Italian Journal of Management 31 (May-Aug), 211-236, 2013
132013
L’interpretazione multidimensionale della country reputation. Implicazioni strategiche per le imprese del Made in Italy
V Marino, C Gallucci, G Mainolfi
Il Mulino, 2009
112009
Il governo della crisi del sistema territoriale: analisi teoriche e strumentazione operativa nella prospettiva dei sistemi vitali
C Gallucci
G. Giappichelli, 2003
112003
Verso un'interpretazione sistemica del marketing territoriale
C Gallucci
Esperienze d'Impresa, 2003
102003
Entrepreneurial orientation and family firm performance: The moderating role of TMT identity-based and knowledge-based faultlines
A Calabrò, R Santulli, M Torchia, C Gallucci
Entrepreneurship theory and Practice 45 (4), 838-866, 2021
92021
Dirección de marketing. Gestión estratégica y operativa del mercado
C Sicurello, C Gallucci, JJ Lambin
M xico: McGRAW-HILL, 2009
92009
Imprese familiari e performance: una meta-analisi degli studi empirici (Family businesses and performance: a meta-analysis of empirical studies)
C Gallucci, R Santulli
Sinergie Italian Journal of Management 34 (Jan-Apr), 365-383, 2016
82016
L'espansione internazionale e il passaggio generazionale. Il caso delle imprese storiche familiari campane
V Marino, C Gallucci
Micro & macro marketing 20 (2), 343-366, 2011
82011
Sicurello. C.(2009)
JJ Lambin, C Gallucci
Dirección de marketing. Gestión estratégica y operativa del mercado, 0
8
Il family brand nella comunicazione online: un focus sul settore vino
C Gallucci, R Santulli
Il family brand nella comunicazione online: un focus sul settore vino, 127-148, 2013
72013
Un’analisi del “family effect” attraverso la reputazione della famiglia imprenditoriale: asset o liability per le imprese familiari
G Metallo, C Gallucci
Convegno Annuale Sinergie, Università Iulm, Milano, 10-11, 2011
72011
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20