Segui
Massimo Airoldi
Massimo Airoldi
Assistant Professor of Sociology, University of Milan, Dept. of Social and Political Sciences
Email verificata su unimi.it - Home page
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
Follow the algorithm: An exploratory investigation of music on YouTube
M Airoldi, D Beraldo, A Gandini
Poetics 57, 1-13, 2016
1732016
Ethnography and the digital fields of social media
M Airoldi
International Journal of Social Research Methodology 21 (6), 661-673, 2018
1502018
Understanding a digital movement of opinion: the case of# RefugeesWelcome
M Barisione, A Michailidou, M Airoldi
Information, Communication & Society 22 (8), 1-44, 2019
1052019
Machine Habitus: Toward a Sociology of Algorithms
M Airoldi
982021
Crowds and value. Italian Directioners on Twitter
A Arvidsson, A Caliandro, M Airoldi, S Barina
Information, Communication & Society 19 (7), 921-939, 2016
662016
Algorithmic consumer culture
M Airoldi, J Rokka
Consumption Markets & Culture, 2022
362022
Digital traces of taste: methodological pathways for consumer research
M Airoldi
Consumption Markets & Culture 24 (1), 97-117, 2021
342021
The techno-social reproduction of taste boundaries on digital platforms: The case of music on YouTube
M Airoldi
Poetics 89, 101563, 2021
332021
Web & social media: le tecniche di analisi
P Natale, M Airoldi
Maggioli, 2017
202017
Sul mito della neutralità algoritmica
M Airoldi, D Gambetta
The Lab's Quarterly 20 (4), 25-45, 2018
192018
Employee well-being profiles during COVID-19 lockdown: a latent profile analysis of French and UK employees
LK Harju, J Rokka, MM Lopes, M Airoldi, K Raïes
Frontiers in psychology 12, 645300, 2021
182021
Potrebbe interessarti anche: recommender algorithms e immaginario, il caso YouTube
M Airoldi
Im@ go. A Journal of the Social Imaginary 6, 132-150, 2015
15*2015
Twittare le news: giornalisti hard e testate soft. Uno studio di caso di tre redazioni
S Splendore, A Caliandro, M Airoldi
Comunicazione politica 17 (1), 87-106, 2016
122016
Lo spettro dell’algoritmo e le scienze sociali. Prospettive critiche su macchine intelligenti e automazione delle disuguaglianze
M Airoldi
Polis 35 (1), 111-128, 2020
102020
Integrare survey e big data nella pratica della ricerca
M Airoldi, F Molteni
Sociologia e Ricerca Sociale, 103-115, 2018
102018
Studiare i «social media» con i «topic models»: Sanremo 2016 su Twitter= Analyzing Social Media with Topic Models: Sanremo 2016 on Twitter
M Airoldi
Studi culturali 13 (3), 431-448, 2016
92016
Cambridge analytica’s ‘secret’psychographic tool is a ghost from the past
J Rokka, M Airoldi
The Conversation 2, 2018
82018
Digital distinction. Studying musical taste through digital methods.
M Airoldi
PhD dissertation, 2017
82017
I metodi digitali. Fare ricerca tra online e offline, qualitativo e quantitativo
M Airoldi
Metodologia della ricerca psicosociale, 329-343, 2017
72017
Oltre il virtuale: Studiare la società attraverso i dati digitali
M Airoldi
Maggioli Editore, 2017
22017
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20