Luca Barra
Title
Cited by
Cited by
Year
The mediation is the message: Italian regionalization of US TV series as co-creational work
L Barra
International journal of cultural studies 12 (5), 509-525, 2009
962009
Palinsesto: Storia e tecnica della programmazione televisiva
L Barra
Gius. Laterza & Figli Spa, 2015
422015
Tutta un'altra fiction. La serialitÓ pay in Italia e nel mondo. Il modello Sky
M Scaglioni, L Barra
Carocci, 2013
372013
Saints, Cops and Camorristi. Editorial Policies and Production Models of Italian TV Fiction
L Barra, M Scaglioni
Series-International Journal of TV Serial Narratives 1 (1), 65, 2015
232015
Invisible Mediations: The Role of Adaptation and Dubbing Professionals in Shaping US TV for Italian Audiences
L Barra
VIEW Journal of European Television History and Culture 2 (4), 2013
192013
Risate in scatola: storia, mediazioni e percorsi distributivi della situation comedy americana in Italia
L Barra
UniversitÓ Cattolica del Sacro Cuore, 2011
172011
TV goes social: Italian broadcasting strategies and the challenges of convergence
L Barra, M Scaglioni
VIEW Journal of European Television History and Culture 3 (6), 2014
152014
Taboo comedy: Television and controversial humour
C Bucaria, L Barra
Springer, 2016
142016
Berlusconi's television, before and after. The 1980s, innovation and conservation
L Barra, M Scaglioni
Vita e Pensiero 35 (1), 79-89, 2013
132013
Paratexts, Italian style: The promotional cultures of Italian commercial and pay television broadcasters
L Barra, M Scaglioni
Critical Studies in Television 12 (2), 156-173, 2017
122017
Un lavoro di squadra. Processi produttivi e organizzazione gerarchica dei fansubber
L Barra, F Guarnaccia
ITA, 2008
122008
Estensione, accesso, brand. Le tre dimensioni della televisione convergente
L Barra, C Penati, M Scaglioni
RTI, 2010
112010
Taboo comedy on television: Issues and themes
C Bucaria, L Barra
Taboo Comedy, 1-18, 2016
92016
La macchina seriale. Produzione e promozione delle fiction Sky
L Barra, M Scaglioni
Carocci, 2013
92013
Intervista a Playboy. Un dialogo diretto con il gran sacerdote della cultura pop e il metafisico dei media: Un dialogo diretto con il gran sacerdote della cultura pop e ilá…
M McLuhan
FrancoAngeli, 2013
82013
Storia critica della televisione italiana
A Grasso, L Barra, C Penati
Il saggiatore, 2019
72019
One Story, Two Media. Strategies and Intended Audiences in Italian Productions for Cinema and Television
L Barra, M Scaglioni
62016
Etnografia virtuale e convergenza. Spazi, tempi, discorsi e pratiche della tv sul web
L Barra, M Tarantino, S Tosoni
Vita e Pensiero, 2011
62011
Consumo convergente. Pratiche, orientamenti e discorsi
L Barra, M Scaglioni
RTI, 2010
62010
Essere fansubber. Alla scoperta delle comunitÓ che sottotitolano le serie TV
L Barra, F Guarnaccia
ITA, 2008
62008
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20