Segui
Luca Barra
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
The mediation is the message: Italian regionalization of US TV series as co-creational work
L Barra
International journal of cultural studies 12 (5), 509-525, 2009
1202009
Palinsesto: Storia e tecnica della programmazione televisiva
L Barra
Gius. Laterza & Figli Spa, 2015
572015
Tutta un'altra fiction. La serialità pay in Italia e nel mondo. Il modello Sky
M Scaglioni, L Barra
Carocci, 2013
542013
Saints, cops and camorristi. Editorial policies and production models of Italian TV fiction
L Barra, M Scaglioni
Series-International Journal of TV Serial Narratives 1 (1), 65-65, 2015
332015
Invisible mediations: The role of adaptation and dubbing professionals in shaping US TV for Italian audiences
L Barra
VIEW Journal of European Television History and Culture 2 (4), 101-111, 2013
262013
Taboo comedy: Television and controversial humour
C Bucaria, L Barra
Springer, 2016
252016
Risate in scatola: storia, mediazioni e percorsi distributivi della situation comedy americana in Italia
L Barra
Università Cattolica del Sacro Cuore, 2011
212011
TV goes social: Italian broadcasting strategies and the challenges of convergence
L Barra, M Scaglioni
VIEW Journal of European Television History and Culture 3 (6), 110-124, 2014
172014
Storia critica della televisione italiana
A Grasso, L Barra, C Penati
Il saggiatore, 2019
162019
Paratexts, Italian style: The promotional cultures of Italian commercial and pay television broadcasters
L Barra, M Scaglioni
Critical Studies in Television 12 (2), 156-173, 2017
152017
A European television fiction renaissance: Premium production models and transnational circulation
L Barra, M Scaglioni
Routledge, 2020
142020
Springfield, Italia. Slittamenti e conversioni di senso nell'adattamento italiano di una serie televisiva statunitense
L Barra
Studi culturali 4 (2), 207-232, 2007
142007
Un lavoro di squadra. Processi produttivi e organizzazione gerarchica dei fansubber
L Barra, F Guarnaccia
ITA, 2008
132008
Berlusconi's Television, Before and After: the 1980s, Innovation and Conservation
L Barra, M Scaglioni
Berlusconi's Television, Before and After: the 1980s, Innovation and …, 2013
122013
Il ruolo della televisione nel sostegno al cinema italiano
S Massimo, B Luca
Il cinema di Stato. Finanziamento pubblico ed economia simbolica nel cinema …, 2017
112017
Taboo comedy on television: Issues and themes
C Bucaria, L Barra
Taboo Comedy, 1-18, 2016
112016
Backstage. Studi sulla produzione dei media in Italia
L Barra, T Bonini, S Splendore
Unicopli, 2016
112016
La macchina seriale. Produzione e promozione delle fiction Sky
L Barra, M Scaglioni
Carocci, 2013
112013
One Story, Two Media. Strategies and Intended Audiences in Italian Productions for Cinema and Television
L Barra, M Scaglioni
One Story, Two Media. Strategies and Intended Audiences in Italian …, 2016
102016
Estensione, accesso, brand. Le tre dimensioni della televisione convergente
L Barra, C Penati, M Scaglioni
RTI, 2010
102010
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20