Segui
Maria De Santo
Maria De Santo
Università di Napoli, L'Orientale
Email verificata su unior.it - Home page
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
E-training for the CLIL teacher: e-tutoring and cooperation in a Moodle-based community of learning
M De Santo, A De Meo
Journal of e-Learning and Knowledge Society 12 (3), 2016
202016
Integrating learning technologies and autonomy: a CLIL course in Linguistics
E Pellegrino, M De Santo, G Vitale
Procedia-Social and Behavioral Sciences 106, 1514-1522, 2013
162013
Processing Science Through Content and Language Integrated Learning (CLIL): A Teacher’s Practicum
M Rasulo, A De Meo, M De Santo
Science Teacher Preparation in Content-Based Second Language Acquisition …, 2017
52017
Moodle nella formazione dei docenti CLIL: e-tutoring e cooperazione per la formazione di una comunità di apprendimento online
M DE SANTO, A DE MEO
Teach Different! Proceedings della Multiconferenza EMEMITALIA2015, 81-84, 2015
22015
Accentuating ‘autonomy’in the Self-Access Centre
M De Santo, M Rasulo, A De Meo
Autonomy in Language Learning: Tools, tasks and environments, 2014
22014
L’apprendimento dell’italiano L2 dei cinesi del Progetto Marco Polo: tra autonomia e multimedialità
M De Santo
Atti del XV seminario AICLU 19, 2010
22010
The specific purpose of English for CLIL: the students' perspective
A De Meo, M De Santo, M Rasulo
Rassegna Italiana di Linguistica Applicata 48 (1), 9-29, 2016
12016
Tecnologie, autonomia e internazionalizzazione. L’italiano L2 di cinesi/Technology, Self-Government and Internationalization: Italian as a Second Language for Chinese Students
M De Santo, A De Meo
Linguæ &-Rivista di lingue e culture moderne 18 (2), 53-66, 2019
2019
CHAPTER THIRTEEN LEARNING ITALIAN ASA FOREIGN LANGUAGE: A LOOK AT THE ONLINE COURSE ITALIAN LANGUAGE@ CULTURE
L SALVATI, M DE SANTO, E PELLEGRINO
Practice and Theory for Materials Development in L2 Learning, 254, 2017
2017
Blended CLIL e autonomia: un percorso didattico per studenti cinesi di italiano L2
A DE MEO, M DE SANTO, G Vitale
Multilinguismo, CLIL e innovazione didattica. Proceedings of the 7th AICLU …, 2013
2013
LINGUISTICA IN PILLOLE. UN PErCOrSO bLENDED-CLIL AL SErVIzIO DEGLI STUDENTI CINESI
M De Santo, E Pellegrino, L Salvati, G Vitale
XII Congresso di Studi dell’Associazione Italiana di Linguistica Applicata …, 2012
2012
How students, teachers and peer-tutors can interact on-line: the case for the course Italian language@ culture by the university of Naples l’Orientale
M De Santo, E Pellegrino, L Salvati
EPAL-Echanger Pour Apprendre en Ligne, 2011
2011
Esercitazioni interattive di Linguistica generale: uno strumento per rafforzare in autoapprendimento competenze metalinguistiche e tecniche di analisi
A DE MEO, M DE SANTO
Sperimentazione e didattica nei Centri Linguistici di Ateneo, 163-171, 2007
2007
Esercitazioni interattive di Linguistica generale, Università di Napoli" L'Orientale"-CILA
A DE MEO, M DE SANTO, R Canzano
2004
Impariamo l’italiano in Tandem! Un’esperienza interculturale di collaborazione tra pari
M De Santo, ZS Lan, X Zhang
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–15