E-training for the CLIL teacher: e-tutoring and cooperation in a Moodle-based community of learning M De Santo, A De Meo Journal of e-Learning and Knowledge Society 12 (3), 2016 | 20 | 2016 |
Integrating learning technologies and autonomy: a CLIL course in Linguistics E Pellegrino, M De Santo, G Vitale Procedia-Social and Behavioral Sciences 106, 1514-1522, 2013 | 16 | 2013 |
Processing Science Through Content and Language Integrated Learning (CLIL): A Teacher’s Practicum M Rasulo, A De Meo, M De Santo Science Teacher Preparation in Content-Based Second Language Acquisition …, 2017 | 5 | 2017 |
Moodle nella formazione dei docenti CLIL: e-tutoring e cooperazione per la formazione di una comunità di apprendimento online M DE SANTO, A DE MEO Teach Different! Proceedings della Multiconferenza EMEMITALIA2015, 81-84, 2015 | 2 | 2015 |
Accentuating ‘autonomy’in the Self-Access Centre M De Santo, M Rasulo, A De Meo Autonomy in Language Learning: Tools, tasks and environments, 2014 | 2 | 2014 |
L’apprendimento dell’italiano L2 dei cinesi del Progetto Marco Polo: tra autonomia e multimedialità M De Santo Atti del XV seminario AICLU 19, 2010 | 2 | 2010 |
The specific purpose of English for CLIL: the students' perspective A De Meo, M De Santo, M Rasulo Rassegna Italiana di Linguistica Applicata 48 (1), 9-29, 2016 | 1 | 2016 |
Tecnologie, autonomia e internazionalizzazione. L’italiano L2 di cinesi/Technology, Self-Government and Internationalization: Italian as a Second Language for Chinese Students M De Santo, A De Meo Linguæ &-Rivista di lingue e culture moderne 18 (2), 53-66, 2019 | | 2019 |
CHAPTER THIRTEEN LEARNING ITALIAN ASA FOREIGN LANGUAGE: A LOOK AT THE ONLINE COURSE ITALIAN LANGUAGE@ CULTURE L SALVATI, M DE SANTO, E PELLEGRINO Practice and Theory for Materials Development in L2 Learning, 254, 2017 | | 2017 |
Blended CLIL e autonomia: un percorso didattico per studenti cinesi di italiano L2 A DE MEO, M DE SANTO, G Vitale Multilinguismo, CLIL e innovazione didattica. Proceedings of the 7th AICLU …, 2013 | | 2013 |
LINGUISTICA IN PILLOLE. UN PErCOrSO bLENDED-CLIL AL SErVIzIO DEGLI STUDENTI CINESI M De Santo, E Pellegrino, L Salvati, G Vitale XII Congresso di Studi dell’Associazione Italiana di Linguistica Applicata …, 2012 | | 2012 |
How students, teachers and peer-tutors can interact on-line: the case for the course Italian language@ culture by the university of Naples l’Orientale M De Santo, E Pellegrino, L Salvati EPAL-Echanger Pour Apprendre en Ligne, 2011 | | 2011 |
Esercitazioni interattive di Linguistica generale: uno strumento per rafforzare in autoapprendimento competenze metalinguistiche e tecniche di analisi A DE MEO, M DE SANTO Sperimentazione e didattica nei Centri Linguistici di Ateneo, 163-171, 2007 | | 2007 |
Esercitazioni interattive di Linguistica generale, Università di Napoli" L'Orientale"-CILA A DE MEO, M DE SANTO, R Canzano | | 2004 |
Impariamo l’italiano in Tandem! Un’esperienza interculturale di collaborazione tra pari M De Santo, ZS Lan, X Zhang | | |