Segui
carla cozzarelli
carla cozzarelli
Email verificata su unisa.it
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
Information technology and edutainment: Education and entertainment in the age of interactivity
F Corona, C Cozzarelli, C Palumbo, M Sibilio
International Journal of Digital Literacy and Digital Competence (IJDLDC) 4 …, 2013
622013
The new frontiers of edutainment: The development of an educational and socio-cultural phenomenon over time of globalization
F Corona, F Perrotta, ET Polcini, C Cozzarelli
Journal of Social Sciences 7 (3), 408, 2011
182011
Mind mapping and working memory: la rappresentazione semantica mentale come mediatore tra conoscenza e sapere
F Corona, C Cozzarelli
Pensa, 2012
162012
Measuring empathy to support learning design and narrative game: A phenomenological approach
GR Mangione, T Discepolo, PA Di Tore, S Di Tore, C Cozzarelli, F Corona
2013 Seventh International Conference on Complex, Intelligent, and Software …, 2013
142013
The Triune brain: Limbic mind, mind plastic, emotional mind
F Corona, P Francesco, C Cozzarelli
American Medical Journal 2, 51-53, 2011
72011
Cloud-Learning: A New System for Inclusive, Simplifying, Networked Learning
F Corona, C Cozzarelli, PA Di Tore
International Journal of Digital Literacy and Digital Competence (IJDLDC) 4 …, 2013
62013
The symbolic threshold: A dynamic form of the mind as an expression of radiant thinking.
F Corona, F Perrotta, E Polcini, C Cozzarelli
American Journal of Neuroscience, 34-37, 2010
62010
Music therapy a special mediator for the school integration
F Corona, F Perrotta, A Flammia, C Cozzarelli
Journal of Education 2 (1), 36, 2012
52012
emotional resonance: a mirror system for emotions of children with autism spectrum disorders
F Corona, A Flammia, C Cozzarelli
Annals of neurosciences 20 (2), 39, 2013
42013
The efficacy of the project motorfit: Educational Actions through physical activity in schools
F Perotta, F Corona, C Cozzarelli
Sport Science 4 (1), 34-39, 2011
42011
Emotional competence and affective computing as factors of formation of individual and social identity
A Curatola, F Corona, CF Meduri, C Cozzarelli
International Journal of Digital Literacy and Digital Competence (IJDLDC) 4 …, 2013
22013
The game as a transitional object for the development of an interactive dimension Teaching
F Corona, C Cozzarelli
International Journal of Physical and Social Sciences 3 (1), 384-392, 2013
12013
Implied neuropedagogy and symbolic interactionism: An interpretative system for the gesture language
F Corona, S Di Tore, C Cozzarelli
Continental Journal of Medical Research 6 (2), 11, 2012
12012
The enactive didactics for enactive mind: the evolution of a learning model
C Cozzarelli, S Di Tore, R Sgambelluri, C Palumbo, F Corona
Journal of Emerging Trends in Educational Research and Policy Studies 3 (3 …, 2012
12012
I progetti di MOOC, LOC E WIKI: per esaltare" connettiva-mente" le diversità cognitive
C Cozzarelli
Universita degli studi di Salerno, 2016
2016
Gli operanti verbali e le tecniche di manding e pairing nei soggetti con Disturbi dello Spettro Autistico
F Corona, C Cozzarelli
L'INTEGRAZIONE SCOLASTICA E SOCIALE 15, 98-104, 2016
2016
La percezione corporea e il milieu come mezzo di comunicazione didattica e di integrazione scolastica in" Il milieu inclusif: un contesto educativo trasversale"
F Corona, C Cozzarelli
PEDAGOGIA PIÙ DIDATTICA 2, 177-183, 2014
2014
Il transfert di apprendimento e l'assessment comportamentale del modellaggio in" Il modellaggio una forma di apprendimento semplessa per acquisire nuove abilità"
F Corona, C Cozzarelli
ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION 2, 125-133, 2013
2013
Il modellaggio: una forma di apprendimento semplessa per acquisire “nuove” abilità
F Corona, C Cozzarelli
ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION 1 (2), 123-131, 2013
2013
L'experiencing ed il focusing: la traiettoria non lineare sensazione-azione nell'agire didattico
F Corona, C Cozzarelli
La dimensione pedagogica ed il valore inclusivo del corpo e del movimento …, 2012
2012
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20