Coding with me: exploring the effect of coding intervention on preschoolers’ cognitive skills G Peretti, D Villani, M Marangi, F PELIZZARI, SDI BRUNO, I GUIDA, ... ANNUAL REVIEW OF CYBERTHERAPY AND TELEMEDICINE 2020, 153, 2020 | 9 | 2020 |
Gamification in higher education. A systematic literature review F Pelizzari Italian Journal of Educational Technology, 21-43, 2023 | 6 | 2023 |
Coding and childhood between play and learning: Research on the impact of coding in the learning of 4-year-olds F Pelizzari, M Marangi, PC Rivoltella, G Peretti, D Massaro, D Villani Research on Education and Media 15 (1), 9-19, 2023 | 4 | 2023 |
Artsteps. Un’esperienza di progettazione culturale e virtuale MC Garbui, F Pelizzari Atti Didamatica 2022, 202-209, 2022 | 3 | 2022 |
Planning the “New Normality” to Address the Pandemic in Higher Education: Blended Scenarios at the Catholic University of the Sacred Heart S Triacca, F Pelizzari, F Scott, PC Rivoltella International Workshop on Higher Education Learning Methodologies and …, 2021 | 3 | 2021 |
Il viaggio di Cubetto G Peretti, D Villani, M Marangi, F Pelizzari, S Di Bruno, I Guida, ... PEDAGOGIKA. IT 25 (4), 57-62, 2021 | 2 | 2021 |
Towards AI-assisted Board Game-based Learning: Assessing LLMs in Game Personalisation A Tinterri, F Pelizzari, G Vignoli, F Palladino, M di Padova European Conference on Games Based Learning, 1107-1115, 2024 | 1 | 2024 |
Automating board-game based learning. A comprehensive study to assess reliability and accuracy of AI in game evaluation A Tinterri, F Pelizzari, M di Padova, F Palladino, G Vignoli, A Dipace Intelligenza Artificiale 18 (1), 103-119, 2024 | 1 | 2024 |
Gamification e Narrazione: analisi di un caso A Carenzio, F Pelizzari OLTRE LA DIDATTICA: ESPERIENZE, NARRAZIONI E PRATICHE DIGITALI, 93-112, 2023 | 1 | 2023 |
Game, gaming, gamification. Promuovere consapevolezza, didattica attiva e responsabilità di consumo dei videogiochi M Alecci, F Apostolo, G Bettè, L Comaschi, V Cosentino, A D’Avanzo, ... Crescere Onlife. L’Educazione civica digitale progettata da 74 insegnanti …, 2022 | 1 | 2022 |
Allineare obiettivi ludici e di apprendimento. Verso un framework unitario per il Game-Based Learning A Tinterri, F Pelizzari, A Basta, Angelo, Dipace Nuova Secondaria, 2024 | | 2024 |
La sfida dell'Hackathon come terzo spazio di apprendimento:(ri) costruire una comunità partecipativa S Pasta, MC Garbui, F Pelizzari Quaderni del GLIA 2 (2), 2024 | | 2024 |
TEORIA E METODI DELLA GAMIFICATION. ANALISI E STUDIO DI UN CASO DELL'HIGHER EDUCATION F Pelizzari Università Cattolica del Sacro Cuore, 2024 | | 2024 |
Managing synchronous online sessions with Blackboard Collaborate. Insights into Higher Education teaching S Triacca, F Pelizzari ICERI2024 Proceedings, 2432-2438, 2024 | | 2024 |
Narrative Transformation for Empowering Women in the Face of Illness: Insights from the Sorrisi in Rosa Project S Ferrari, M Rondonotti, F Pelizzari, G Mauri Educational reflective practices: 1, 2024, 243-257, 2024 | | 2024 |
L’e-tivity come pratica didattica evolutiva e diffusa. Un caso studio nell’ambito dell’Higher Education Credit author statement F Pelizzari, A Carenzio GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA, 111-123, 2024 | | 2024 |
Exploring the synergy of coding and innovative teacher training. An action research in the primary school F Pelizzari BOOK OF ABSTRACTS-ATEE Spring Conference 2024. Teacher education research in …, 2024 | | 2024 |
DESIGN AND IMPLEMENTATION OF LEARNING ANALYTICS IN HIGHER EDUCATION. A PILOT CASE STUDY F Pelizzari, C Sala, E Tassalini INTED2024 Proceedings, 896-904, 2024 | | 2024 |
Cittadinanza onlife alla Scuola Primaria. Uno studio per progettare l’Educazione Civica Digitale S Pasta, MC Garbui, F Pelizzari RicercAzione 15 (1), 101-115, 2023 | | 2023 |
Fare Coding con l’infanzia, una nuova prospettiva educativa Un’esperienza sulle potenzialità del pensiero computazionale per i bambini di 4 anni. F Pelizzari, M Marangi, PC Rivoltella Orientamenti Pedagogici 70 (2), 2023 | | 2023 |