Segui
Federica Pelizzari
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
Coding with me: exploring the effect of coding intervention on preschoolers’ cognitive skills
G Peretti, D Villani, M Marangi, F PELIZZARI, SDI BRUNO, I GUIDA, ...
ANNUAL REVIEW OF CYBERTHERAPY AND TELEMEDICINE 2020, 153, 2020
92020
Gamification in higher education. A systematic literature review
F Pelizzari
Italian Journal of Educational Technology, 21-43, 2023
62023
Coding and childhood between play and learning: Research on the impact of coding in the learning of 4-year-olds
F Pelizzari, M Marangi, PC Rivoltella, G Peretti, D Massaro, D Villani
Research on Education and Media 15 (1), 9-19, 2023
42023
Artsteps. Un’esperienza di progettazione culturale e virtuale
MC Garbui, F Pelizzari
Atti Didamatica 2022, 202-209, 2022
32022
Planning the “New Normality” to Address the Pandemic in Higher Education: Blended Scenarios at the Catholic University of the Sacred Heart
S Triacca, F Pelizzari, F Scott, PC Rivoltella
International Workshop on Higher Education Learning Methodologies and …, 2021
32021
Il viaggio di Cubetto
G Peretti, D Villani, M Marangi, F Pelizzari, S Di Bruno, I Guida, ...
PEDAGOGIKA. IT 25 (4), 57-62, 2021
22021
Towards AI-assisted Board Game-based Learning: Assessing LLMs in Game Personalisation
A Tinterri, F Pelizzari, G Vignoli, F Palladino, M di Padova
European Conference on Games Based Learning, 1107-1115, 2024
12024
Automating board-game based learning. A comprehensive study to assess reliability and accuracy of AI in game evaluation
A Tinterri, F Pelizzari, M di Padova, F Palladino, G Vignoli, A Dipace
Intelligenza Artificiale 18 (1), 103-119, 2024
12024
Gamification e Narrazione: analisi di un caso
A Carenzio, F Pelizzari
OLTRE LA DIDATTICA: ESPERIENZE, NARRAZIONI E PRATICHE DIGITALI, 93-112, 2023
12023
Game, gaming, gamification. Promuovere consapevolezza, didattica attiva e responsabilità di consumo dei videogiochi
M Alecci, F Apostolo, G Bettè, L Comaschi, V Cosentino, A D’Avanzo, ...
Crescere Onlife. L’Educazione civica digitale progettata da 74 insegnanti …, 2022
12022
Allineare obiettivi ludici e di apprendimento. Verso un framework unitario per il Game-Based Learning
A Tinterri, F Pelizzari, A Basta, Angelo, Dipace
Nuova Secondaria, 2024
2024
La sfida dell'Hackathon come terzo spazio di apprendimento:(ri) costruire una comunità partecipativa
S Pasta, MC Garbui, F Pelizzari
Quaderni del GLIA 2 (2), 2024
2024
TEORIA E METODI DELLA GAMIFICATION. ANALISI E STUDIO DI UN CASO DELL'HIGHER EDUCATION
F Pelizzari
Università Cattolica del Sacro Cuore, 2024
2024
Managing synchronous online sessions with Blackboard Collaborate. Insights into Higher Education teaching
S Triacca, F Pelizzari
ICERI2024 Proceedings, 2432-2438, 2024
2024
Narrative Transformation for Empowering Women in the Face of Illness: Insights from the Sorrisi in Rosa Project
S Ferrari, M Rondonotti, F Pelizzari, G Mauri
Educational reflective practices: 1, 2024, 243-257, 2024
2024
L’e-tivity come pratica didattica evolutiva e diffusa. Un caso studio nell’ambito dell’Higher Education Credit author statement
F Pelizzari, A Carenzio
GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA, 111-123, 2024
2024
Exploring the synergy of coding and innovative teacher training. An action research in the primary school
F Pelizzari
BOOK OF ABSTRACTS-ATEE Spring Conference 2024. Teacher education research in …, 2024
2024
DESIGN AND IMPLEMENTATION OF LEARNING ANALYTICS IN HIGHER EDUCATION. A PILOT CASE STUDY
F Pelizzari, C Sala, E Tassalini
INTED2024 Proceedings, 896-904, 2024
2024
Cittadinanza onlife alla Scuola Primaria. Uno studio per progettare l’Educazione Civica Digitale
S Pasta, MC Garbui, F Pelizzari
RicercAzione 15 (1), 101-115, 2023
2023
Fare Coding con l’infanzia, una nuova prospettiva educativa Un’esperienza sulle potenzialità del pensiero computazionale per i bambini di 4 anni.
F Pelizzari, M Marangi, PC Rivoltella
Orientamenti Pedagogici 70 (2), 2023
2023
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20