Segui
Ilaria Bortolotti
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
Teaching technology-mediated collaborative learning for trainee teachers
N Sansone, D Cesareni, I Bortolotti, S Buglass
Technology, Pedagogy and Education 28 (3), 381-394, 2019
342019
Developing knowledge work skills in a university course
N Sansone, D Cesareni, MB Ligorio, I Bortolotti, SL Buglass
Research Papers in Education 35 (1), 23-42, 2020
292020
The trialogical learning approach in practice: reflections from pedagogical cases
N Sansone, I Bortolotti, SL Buglass
QWERTY 2 (11), 99-120, 2017
162017
Gli studenti valutano l'innovazione: l'efficacia degli ambienti di apprendimento
F Bordini, I Bortolotti, M Cecalupo
La funzione educativa della valutazione: teoria e pratiche della valutazione …, 2017
102017
The designing and re-designing of a blended university course based on the trialogical learning approach
N Sansone, D Cesareni, I Bortolotti, KF McLay
Education Sciences 11 (10), 591, 2021
92021
Il peer-assessment nella formazione insegnanti: accorgimenti e ricadute
N Sansone, I Bortolotti, M Fabbri
Education Sciences and Society, 2021
92021
Digital training in the teaching profession and well-being at work: which elements and which relationships?
D Di Donato, I Stanzione, M Cecalupo, I Bortolotti
ICERI2021 Proceedings, 5481-5486, 2021
42021
La formazione docenti in ambito TEL: implementazione e sperimentazione di un modello di formazione
I Bortolotti
42019
Technology enhanced active and collaborative learning in distance higher education: students' perception.
N Sansone, I Bortolotti
teleXbe, 2021
32021
Collaborative peer-feedback practices in hybrid learning environments
N Sansone, I Bortolotti, M Fabbri
EDUCATION SCIENCES AND SOCIETY, 2023
22023
The role of ICT for Special Education training on individual resources and attitudes towards the work of Italian teachers
I Stanzione, I Bortolotti, M Cecalupo, D Di Donato
INTED2022 Proceedings, 5313-5318, 2022
22022
Promoting 21st century skills in higher education through collaboration and activities
N Sansone, D Cesareni, I Bortolotti
Employability & Competences, 163-173, 2018
22018
L'influenza dei fattori di stress e protettivi sulle pratiche didattiche: Un'indagine sui docenti in formazione
I Stanzione, I Bortolotti
Formazione & insegnamento 20 (3), 649-666, 2022
12022
Key skills for the students of tomorrow: a cross-sectional survey among school teachers and university lecturers
N Sansone, D Cesareni, I Bortolotti, D Capaldi, M Montanari, G Ragone, ...
INTED2018 Proceedings, 5129-5134, 2018
12018
Fisica e biofisica per osteopati: applicazione dell'approccio trialogico in un corso professionalizzante
I Bortolotti, N Sansone, R Gabriele
NEA SCIENCE 11, 42-46, 2018
12018
La" sceltissima biblioteca" di Luigi Ferdinando Marsili: profilo di una raccolta libraria tra Sei e Settecento
I Bortolotti
STUDI E RICERCHE, 77-107, 2014
12014
Boundary Devices for Reflexive Teachers
N Sansone, M Fabbri, I Bortolotti
Education Sciences 14 (1), 60, 2024
2024
Strategie di supporto e accompagnamento allo sviluppo professionale della docenza: il Programma QuID di Sapienza Università di Roma.
E Corsi, I Bortolotti, D Cesareni, A Via
Promuovere e valorizzare le competenze didattiche in università attraverso …, 2024
2024
Peer Observation and mentoring in the QuID Teacher Development Programme at Sapienza University of Rome.
E Corsi, I Bortolotti, D Cesareni, F Consorti, A Via
Mentoring in Higher Education, 1-10, 2024
2024
Nicola Andrian, PhD Student, Department of Philosophy, Sociology, Pedagogy and Applied Psychology (FISPPA) of the University of Pad-ua, Italy, under joint supervision of the …
B Barbieri, M Barioglio, S Bellantonio, N Bobbo, V Boffo, I Bortolotti, ...
Vanna Boffo Monica Fedeli, 487, 2023
2023
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20