Segui
Alice Lemmo
Titolo
Citata da
Citata da
Anno
The Didactic Contract to interpret some statistical evidence in mathematics standardized assessment tests
F Ferretti, C Giberti, A Lemmo
EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 14 (7 …, 2018
302018
Il ruolo della comprensione del testo nel processo di matematizzazione e modellizzazione
E Franchini, A Lemmo, S Sbaragli
Didattica della matematica. Dalla ricerca alle pratiche d’aula, 38-63, 2017
192017
A longitudinal analysis of the Italian national standardized mathematics tests
L Branchetti, F Ferretti, A Maffia, F Martignone, M Matteucci, S Mignani
CERME9, 1695-1701, 2015
142015
A tool for comparing mathematics tasks from paper-based and digital environments
A Lemmo
International Journal of Science and Mathematics Education 19 (8), 1655-1675, 2021
132021
Students’ difficulties dealing with number line: a qualitative analysis of a question from national standardized assessment”, Quaderni di Ricerca in Didattica (Mathematics)
A Lemmo, L Branchetti, F Ferretti, A Maffia, F Martignone
QUADERNI DI RICERCA IN DIDATTICA 25 (Supplement 2), 143-150, 2015
132015
Un approccio longitudinale per l’analisi delle prove INVALSI di matematica: Cosa si può dire degli studenti in difficoltà
G Bolondi, L Branchetti, F Ferretti, A Lemmo, A Maffia, F Martignone, ...
Concorso di idee per la ricerca: progetto Sistema informativo integrato I-3 …, 2016
82016
Analyzing difficulties in arithmetic word problem solving: An epistemological case study in primary school
R Capone, F Filiberti, A Lemmo
Education Sciences 11 (10), 596, 2021
72021
Attained curriculum and external assessment in Italy: How to reflect on them
F Ferretti, A Lemmo, F Martignone
Proceedings of the Twenty-fourth ICMI Study School Mathematics Curriculum …, 2018
62018
Half of something”: how students talk about rationals
F Ferretti, A Lemmo, A Maffia
K. Beswick, T. Muir, J. Wells, 2015
62015
A clustering method for multiple-answer questions on pre-service primary teachers’ views of mathematics
A Maffia, S Rossi Tisbeni, F Ferretti, A Lemmo
Theorizing and Measuring Affect in Mathematics Teaching and Learning …, 2020
42020
Confrontare decimali e frazioni: analisi delle concezioni degli studenti a partire da una domanda INVALSI
F Ferretti, A Lemmo, A Maffia
L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE 39, 451-464, 2016
42016
L’autoefficacia e le emozioni verso la matematica dei futuri insegnanti di scuola dell’infanzia e primaria.
A Ciani, F Ferretti, A Lemmo, A Maffia, C Provitera
Ricerche di Pedagogia e Didattica 14 (3), 143-160, 2019
32019
From paper and pencil-to computer-based assessment: Some issues raised in the comparison
A Lemmo, MA Mariotti
CERME 10, 2017
32017
High School Students' Use of Digital General Resources during Lockdown.
A Lemmo, A Maffia
European Journal of Science and Mathematics Education 10 (1), 139-153, 2022
22022
La probabilità nelle prove INVALSI: analisi in verticale
F Ferretti, A Lemmo, F Martignone
Induzioni 55, 27-47, 2018
22018
Mathematical written tests as formative assessment practice
A Lemmo
Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics …, 2023
12023
A videogame as a tool to orchestrate productive mathematical discussions
A Lemmo, CSU Vilchez
Proceedings of the 15th International Conference on Technology in …, 2022
12022
I problemi verbali e il valore predittivo delle prove INVALSI
R Capone, F Filiberti, A Lemmo
I dati INVALSI come strumento per migliorare la didattica della matematica …, 2021
12021
From paper-and-pencil to computer-based assessment: an example of qualitative comparative analysis
A Lemmo
Mathematics Education in the Digital Age (MEDA), 385, 2020
12020
Valutare l’apprendimento strategico: uno studio empirico per l’elaborazione di uno strumento
G Bartolini, G Bolondi, A Lemmo
Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies (ECPS Journal …, 2018
12018
Il sistema al momento non può eseguire l'operazione. Riprova più tardi.
Articoli 1–20